رئیس پلیس راهور پایتخت خبر داد:

راکت ایست، جایگزین جریمه موتورسواران متخلف/ مخالفت راهور با خاموشی چراغهای بزرگراهها

سردار حمیدی گفت: در طرحی که برای برخورد با موتورسواران متخلف اجرا شده، فرد متخلف راکت ایست به دست می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری که صبح امروز برگزار کرد، گفت: ساماندهی موتورسیکلت سواران و برخورد بــا متخلفان تاریخچه‌ای دیرینه دارد و ماحصل برخوردها، کاهش حوادث و ارتقا انضباط را به همراه داشته است.

وی گفت: البته این برخورد‌ها تا حدودی کارایی لازم را نداشت و نارضایتی‌هایی را به دنبال خود آورد که معضل موتورسیکلت‌های رسوبی در سطح شهر تهران شاهد این مدعاست.

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: طرح جدید "موتوریار" را بــا نگاه به مجازات جایگزین انجام دادیم، که اثرگذار باشد و هزینه جامعه را هم به حداقل برساند.

سردار حمیدی تصریح کرد: طی چندین جلسه بــا قوه قضاییه این طرح به صورت پایلوت در سطح شهر تهران اجرا شده و شیب ملایمی را طراحی کردیم.

وی یادآور شد: طرح موتور یاب باعث می‌شود که فرد هزینه‌ای را مرتکب نشود و اشتباه خود را تکرار نکند. اگر موتور سیکلت سواری، مرتکب تخلف شود، آن فرد کاور موتوریار به تن می‌کند و راکت ایست پلیس به دست می‌گیرد و در نقطه معلوم به انجام ماموریت می‌پردازد.

سردار حمیدی اضافه کرد: انجام ماموریت حداکثر ١٢ ساعت اســـت، اما تا به امروز بیشتر از ٢ ساعت طول نکشیده استو مردم همکاری خوبی داشتند.

وی گفت: ما به دنبال افزایش هزینه مردم نیستیم و هدف ما اثرگذاری است.

سردار حمیدی در پاسخ به سوال مبنی بر علت خاموشی چراغ‌های اتوبان‌های سطح شهر تهران گفت: راهور، برق بزرگراهها را قطع و وصل نمی‌کند و این کار توسط شرکت توانیر انجام می‌شود. به ما طی نامه‌ای اعلام کردند که نیاز به بازسازی و تغییر زیرساخت‌ها داریم به همین دلیل مجبور به قطع برق هستیم.

وی گفت: قطعی برق اتوبان‌ها مشکلات مردم، تخلفات و معضل ترافیکی و دغدغه شهروندان را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راهور پایتخت اضافه کرد: زمانی که شرکت توانیر نمی‌تواند برق را تامین کند، ما هم کمک می‌کنیم و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا این نواقص رفع شود.

سردار حمیدی گفت: ما مخالف قطعی برق هستیم و ان شالله روشنایی در همه مناطق تامین شود.

226231