مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان عنوان کرد:

تحصیل بیش از ۴۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با عنوان اینکه در زمان حاضر ۴۲ هزارو ۶۳۱ دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان تحصیل می‌کنند افزود: این رقم در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مسیح الله سطانی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ دانشگاه و مرکز آموزش عالی با ۵۱ شعبه و مرکز در استان فعال است، افزود: نزدیک ۷۳ درصد دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، بومی هستند.

وی ادامه داد: از ۴۲هزارو ۶۳۱ دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، ۵۳.۶ درصد پسر و ۴۶.۴ درصد دختر هستتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۴۱۴ عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان شاغل هستند، افزود: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی، علمی کاربردی، الغدیر، روزبه، صائب، صوفی رازی و کار خرمدره عضو هیات علمی ندارند.


بیشتر بخوانید؛

دانشجویان خواستار پاسخگویی نوبخت به ابهامات بودجه ۱۴۰۰شدند


سلطانی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان با تعداد ۱۲ هزار و ۴۵۸ دانشجو، دانشگاه زنجان با ۱۰ هزار و ۴۳۷ دانشجو، دانشگاه پیام نور استان با پنج هزار و ۲۳۴ دانشجو، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با چهار هزار و ۶۷۷ دانشجو و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با یک هزار و ۴۶ دانشجو، بیشترین دانشجویان استان را در خود جای داده اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در مجموع دارای ۴۶ باب خوابگاه هستند، افزود: این خوابگاه ها ظرفیت استقرار نزدیک هشت هزار نفر را دارند.

منبع: ایرنا

226190