گزارش پرسون از آخرین وضعیت تحرکات نامزدهای شورا در کردستان؛

اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در کردستان مشخص شدند

اعضای هیات نظارت بر ششمین انتخابات شوراهای اسلامی در سطح استان کردستان مشخص شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، اعضای 3 نفره هیات نظارت بر ششمین انتخابات شوراهای اسلامی در سطح استان کردستان مشخص شدند.

براین اساس، سیدمهدی فرشادان؛ نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران، علیرضا زندیان؛ نماینده مردم بیجار و بهزاد رحیمی؛ نماینده مردم سقز و بانه از نمایندگان مجلس برای نظارت بر انتخابات شورای اسلامی در سطح استان کردستان مشخص شدند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان و در یک روز در بیست و هشتم خردادماه سال 1400 در سراسر کشور برگزار می گردد.

همچنین بنا بر اعلام وزارت کشور کار ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۲ زمانبندی جداگانه انجام می شود.


بیشتر بخوانید؛

ماجرای دستگیری چند عضو شورای شهر بابل چه بود؟

شورای شهر ساری غرق در فساد مالی


ثبت نام برای داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند آغاز می گردد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا هم از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شروع می شود.

براساس این گزارش، وفق تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند و داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی را ارائه کنند.

از سوی دیگر با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

226134