مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت:

کشف ۵۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای کالاهای قاچاق کشف شده به ۵۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، جوهر نادری اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز به صورت کم و بیش در تمامی کشورهای دنیا روی می‌دهد که از مهم‌ترین عوامل ‌بوجود آوردنده آن، بالا رفتن میل مصرف‌گرایی کالاهای خارجی، پایین بودن ریسک قاچاق کالا و ارز و مشکلات ساختاری بخش تولید است.

وی افزود: استان ایلام نیز با وجود داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اما با توجه به نظارت مستمر نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به نسبت سایر استان‌ها، پدیده قاچاق کالا و ارز شیوع کمتری دارد ولی با این وجود در سال‌های اخیر این پدیده در استان نیز تا حدی پررنگ شده است.


بیشتر بخوانید؛

73 هزار دام قاچاق در مناطق مرزی کشف شد


مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام با اشاره به برنامه‌های دستگاه‌های مسوول به منظور مقابله با پدیده قاچاق کالا که بیشترین ضربه را به تولیدات داخلی می‌زند، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۱ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که این مقدار در دوره مشابه پارسال ۵۹۲ پرونده بوده است.

نادری تاکید کرد: ۳۸ مورد از پرونده‌های قاچاق در استان بیش از یک میلیارد ریال ارزش داشته و ۶۸۳ پرونده نیز کمتر از یک میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده‌اند.

وی اضافه کرد: مجموع ارزش پرونده‌های کشف شده حوزه قاچاق کالا و ارز این استان در بازه زمانی ذکر شده افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: مهم‌ترین پرونده‌هایی که در این مدت توسط دستگاه‌های کاشف بدست آمده را محموله مکمل‌های دارویی در مرز مهران به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال و کشف حدود ۶ میلیون ماسک بهداشتی توسط سپاه عنوان کرد.

منبع: ایرنا

225638

مطالب مرتبط