اخبار پلیسی استان یزد؛

از سرقت اطلاعات بانکی شهروندان توسط همراه بانک‌ جعلی تا اخاذی از دختر جوان

اخبار پلیسی استان یزد حوادث و اتفاقات این حوزه را در این استان روایت میکند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، اخبار انتظامی استان یزد را اینجا دنبال کنید؛

دستگیری سارقان منازل نیمه ساز درابرکوه

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از دستگیری 4نفر سارق با 6فقره سرقت منازل نیمه ساز خبر داد.

سرهنگ "سعید زینلی "در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی اعلام چند مورد سرقت شیرآلات و لوازم بنایی از ساختمان های نیمه ساز دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

زینلی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از انجام تحقیقات فنی و شناسایی سارقان در یک عملیات غافلگیرانه 4نفر سارق را دستگیر و در بازجویی فنی به 6فقره سرقت از ساختمان در حال احداث اعتراف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در خاتمه از شهروندان خواست تا به تردد افراد غریبه و مشکوک حساس باشند و درصورت وجود هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند

سرقت اطلاعات بانکی شهروندان توسط همراه بانک‌ جعلی

رئیس پلیس فتا استان یکی از شگردهای مجرمین برای دستیابی به اطلاعات بانکی افراد را طراحی نرم‌افزارهای بانکی جعلی دانست و تاکید کرد: شهروندان‌ نرم افزارها یا اپلیکیشن‌های بانکی را حتما از سایت بانک مربوط خود دانلود و نصب کنند.

رئیس پلیس فتا استان در این باره گفت: انتشار نرم‌افزارهای جعلی بانکی در فضای مجازی یکی از شگردهای مجرمین سایبری برای سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد است، لذا شهروندان برای دانلود و نصب نرم افزارها یا اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سایت بانک مربوطه اقدام کنند.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، افزود: کاربران برای اینکه بتوانند با آسودگی خاطر از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند می‌بایست به چندین نکته شامل دریافت نرم افزار همراه بانک از وب‌سایت اصلی بانک، عدم قرار دادن رمز ورود سامانه‌های همراه بانک در اختیار دیگران و تغییر رمز‌عبور سامانه‌ها در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و خودداری از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه و ... توجه کنند.


بیشتر بخوانید؛

دستگیری گردانندگان ده‌ها سایت‌ شرط بندی


سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: یک سری نکات عمومی نیز در رابطه با همراه‌ بانک وجود دارد که با رعایت آن می‌توان امنیت را هنگام استفاده از همراه ‌بانک تضمین کرد، این نکات شامل مجهز کردن تلفن‌همراه خود به نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر و بروزرسانی مستمر آن، بروزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم‌افزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه، فعال سازی قفل امنیتی تلفن‌همراه و نرم‌افزارهای بانکی، عدم ذخیره اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،CVV2 و تاریخ انقضای کارت بر روی گوشی تلفن‌همراه است.

این مقام مسئول رمز ایمن ماندن از این قبیل جرایم در فضای مجازی را افزایش شناخت و ارتقاء سطح معلومات سایبری دانست و گفت: ساده‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ری… ی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: کاربران در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کشف 5 فقره سرقت خودرو در یزد

رئیس پلیس اگاهی استان از دستگیری 4 سارق سابقه دار که اقدام به سرقت 5 دستگاه خودرو سواری کرده بودند خبرداد.

سرهنگ کارآگاه، "محمدرضا حناساب" ، درباره این خبر گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان یزد، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرارگرفت.

سرهنگ کارآگاه، "محمدرضا حناساب" افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ های به جا مانده، موفق شدند 4 سارق حرفه ای و سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

حناساب با بیان اینکه متهمان دربازجویی های فنی پلیس به 5 فقره سرقت خودرو در شهرستان یزد اعتراف کردند افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی تعداد 4دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودرو پژو 405 از متهمان کشف کردند.

رئیس پلیس اگاهی استان یزد در پایان افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند .

توقیف خودروهای حامل اتباع بیگانه در خاتم

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم، گفت: در عملیات ماموران پلیس، 60 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم، درباره این خبر اظهارکرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران پلیس خاتم، با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی از تردد 3 دستگاه خودرو حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در محور های مواصلاتی شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ "غلامرضا کشوری" ضمن اشاره به رصد اطلاعاتی و اخذ مجوزقضائی افزود: ماموران پلیس در این عملیات یک دستگاه سمند به عنوان اسکورت، یک دستگاه پژو 405 و یک دستگاه مینی بوس حامل تعداد 60 نفر اتباع بیگانه را توقیف کردند.

کشوری با بیان اینکه این افراد از مرزهای شرقی به صورت غیرمجاز و قاچاق وارد کشور شده بود ند تصریح کرد: مقصد بعدی افراد دستگیر شده استان البرز بود که به خارج از کشور طرد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم افزود: علیرغم تمام اقدامات انجام شده بازهم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در سطح شهرستان هستیم که پلیس در این خصوص برابر وظایف ذاتی و قانون نسبت به دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام خواهد کرد.

اخاذی از دختر جوان ناکام ماند

رئیس پلیس فتا استان یزد از کشف پرونده تهدید و اخاذی از دختر جوان خبر داد

گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار رئیس پلیس فتا استان یزد کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی ادامه داد: طبق اظهارات شاکیه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع به ارسال پیام برای وی کرده است و سپس با ادعای اینکه از شاکیه تصاویر بدون حجاب در اختیار دارد، قصد اخاذی و رابطه نامشروع را از وی داشت.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: شاکی در جریان تحقیقات تکمیلی بیان داشت تصاویر خصوصی بنده که فرد مجرم آنها را در اختیار دارد، تنها در اختیار خواستگار سابق بنده بوده که بنا به دلایلی از یکدیگر جدا شده‌ایم و در حال حاضر هیچ ارتباطی با هم نداریم و چون قرار بود با هم ازدواج کنیم بنده عکس‌های شخصی‌ام را برایش فرستادم و فکر نمی‌کردم روزی این عکس‌ها برایم دردسر درست کند.

وی افزود: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر‌نشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

این مسئول انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

225622