تحلیلگر مسائل اقتصادی:

تحریم نکردن ایران از سوی کشورهای غربی درمورد واکسن کرونا مشکوک است

عبدالمجید شیخی گفت: چه بسا صهیونیست ها با واکسن کرونا به دنبال نسل کشی باشند چرا که صهیونیست نمی خواهد سر به تن هیچ کسی در منطقه غرب آسیا نباشد و به خصوص مسلمان و شیعه اثنی عشری ضد اسرائیل در منطقه نباشد و بهترین راه ترور مردم صدور یک ماده خوراکی تزریقی است چرا که از فقیر تا کبیر واکسن خواهند زد.

به گزارش سایت خبری پرسون، در وادی کرونا که هر روز این بیماری کشوری را فلج تر و اقتصاد آن را شکننده تر می کند، خرید واکسن کشورهای مختلف هر روز در صدر اخبار است و از ایران خبری نیست.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید تا این لحظه نتوانسته ایم منابع ارزی لازم برای خرید واکسن کرونا را تامین و این پول را به خارج از کشور منتقل کنیم. بنابراین تمام امید ما تولید واکسن کرونا در داخل کشور است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفته برای تهیه واکسن نیاز است که منابع مالی را به صورت فرانک تامین کنیم و پول هایی که ما داریم تبدیل به فرانک نمی شود و هنوز نتوانسته ایم این پول را تامین و به طرف خارجی منتقل کنیم.

عربستان، قطر و‌امارات از چهارشنبه گذشته تزریق واکسن کرونا را در کشورهای خود آغاز کرده‌اند و‌ پادشاه بحرین نیز به عنوان اولین داوطلب، واکسن را تزریق کرد.

رئیس انجمن ایمونولوژی گفت: تولید واکسن داخلی زمان بر خواهد بود و به همین دلیل تهیه واکسن از خارج کشور باید با جدیت تمام دنبال شود تا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

حدود ۸۰ کشور ۷ میلیارد دوز واکسن فایزر خریدن و جالبه در این لیست اکوادور، پاناما، قزاقستان و حتی ونزوئلا هم دیده می شود.کشورهای فقیر هم ۲میلیارد دوز سهمیه شو از طریق کواکس خریده و ایران به کواکس هم گفته واکسن نمی خواد!


بیشتر بخوانید:

به دنبال راه علاجی برای رفع تحریم ها رفتیم

قیمت واکسن‌های کرونا اعلام شد


در ایران عده ای بر این باورند که واکسن خارجی قابل اعتماد نیست و عداه ای که به خرید آن اصرار دارند.

عبدالمجید شیخی تحلیل گر ایرانی به خبرنگار ما گفت: هر انسان عاقلی در نظام آمار و احتمالات قاعده ضریب خطر را باید در نظر بگیرد به عنوان مثال اگر بگویند به احتمال یک هزارم هواپیما سقوط می کند کسی سوار نمی شود اما اگر بگویند به احتمال یک دهم اگر از معبری عبور کنید مشکلی پیش می آید آین کار انجام می دهیم و بخاطر آن میزان آسیب و ضرری است که پشت دو اتفاق وجود دارد و در اولی جان انسان در خطر است و جبران پذیر نیست.

وی با اشاره به اصل آماری گفت: انسان باید احتمال دهد چطور غربی ها ایران را در واردات دارو تحریم کردند؟ ولی در واردات واکسن نمی خواهند تحریم کنند؟ پس اگر تحریم نکردند بدون شک کاسه ای زیر نیم کاسه است و تجربه تاریخی نشان می دهد کشورهای غربی از مردم دنیا و آسیا به عنوان موش آزمایشگاهی در آزمون و خطای داروها استفاده کرده اند.

تحلیل گر ایرانی افزود: شنیده ها حاکی از این است که ایران ۱۶ میلیون واکسن از امریکا می خواهد وارد کند و آن هم تولیدی بنگاه بیل گیتس، بزرگترین سرمایه دار حاکم بر دنیای سرمایه داری غرب، و این صهیونیست جنایتکار در واقع می خواهد واکسن را به ایران بفروشد.

شیخی ادامه داد: هر آدم عاقلی احتیاط می کند و اصل مسلم اسلام است که در برخورد با دشمن باید با بصیرت عمل کنیم و در اینجا باید به بصیرت برخورد کنیم چرا که اینها مشکوک هستند و در واقع با تولید محصولات تراریخته و صدورش به کشورهای جهان سوم در پی نسل کشی بودند و خواهند بود.

تحلیل گر ایرانی گفت: چه بسا صهیونیست ها با این واکسن به دنبال نسل کشی باشند چرا که صهیونیست نمی خواهد سر به تن هیچ کسی در منطقه غرب آسیا نباشد و به خصوص مسلمان و شیعه اثنی عشری ضد اسرائیل در منطقه نباشد و بهترین راه ترور مردم صدور یک ماده خوراکی تزریقی است چرا که از فقیر تا کبیر واکسن خواهند زد.

وی ادامه داد: اگر محدودیت ها و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم ابتلا به به شدت کاهش می یابد و شفا به شدت بالا می رود و واکسن به زودی تولید می شود ومحصول بومی را به راحتی می توان استفاده کرد.

225441