به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در مراسم آغاز به کار آزمایشی پلتفرم "فراز" با اشاره به تلاشهایی که در سالهای گذشته در راستای راه اندازی بانکداری دیجیتال در این بانک انجام شده است، اظهار داشت: گذر از بانکداری سنتی و الکترونیک برای نظام بانکی یک ضرورت است. در ماههای اخیر و با شیوع بیماری کرونا مشاهده کردیم که اگر بانکداری دیجیتال بصورت کامل راه اندازی شده بود، ما شاهد بسیاری از مشکلات و خطرات ناشی از حضور مردم در شعب نبودیم. در واقع ما با راه اندازی این پلتفرم به دنبال ابزار و زیرساختی فراتر از یک بانک بودیم تا هم مشتریان خرد و هم کسب و کارها نوین بتوانند فعالیتهای خود را در بستر آن انجام دهند.
وی افزود: واقعیت این است که در بخش قانون گذاری باید نگاه ویژه ای به نیازهای بانکداری دیجیتال و سرعت بخشیدن به وضع قوانین مرتبط انجام شود. بحث احراز هویت دیجیتال باید جزو اولویت های قانون گذاری قرار بگیرد، تا حضور در شعب کاهش یافته و اجرای بانکداری دیجیتال در بخش مشتریان خرد با سرعت بیشتری پیاده سازی شود.
پورسعید با ابراز خرسندی از اجرای آزمایشی بانکداری دیجیتال برای اولین بار در بانک ایران زمین گفت: امروز تلاشهای چهار ساله همکاران به ثمر رسیده و بزودی پلتفرم فراز پس از طی مراحل اولیه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
در ادامه فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با اشاره به نگاه ویژه بانکداری دیجیتال به کسب و کارها و استارتاپ ها گفت: شیوه زندگی تغییر کرده است و این تغییر به دلیل بیماری کرونا در ماههای اخیر سرعت بیشتری گرفته است و این نیازمند تغییرات اساسی در ارائه خدمات در تمامی بخش ها است.
بیشتر بخوانید؛
قدردانی مدیران استان های یزد و فارس بانک ایران زمین از کادر درمان
پیام مدیرعامل بانک ایران زمین به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار
وی افزود: دوران بعد از کرونا دوران کسب و کارها و بازیگران جدید است. بسیاری از کسب و کارهای سنتی در حال تغییر و پوست اندازی هستند و از دل آنها کسب و کارهای جدیدی ایجاد خواهد شد که دیگر ارائه خدمات بانکی به شکل سنتی به آنها امکان پذیر نیست.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در ادامه صحبتهای خود با بیان این نکته که در پلتفرم فراز به ارائه خدمات به کسب و کارهای جدید نگاه ویژه ای شده است، گفت: امروز حتی سوپر مارکت های کوچک هم به دنبال ارائه خدمات به شکلی نوین و جدید هستند، خیلی از آنها با اپلیکیشن های مختلف به هم وصل هستند و خدمات متفاوتی از گذشته را به مشتریان خود ارائه می کنند.
اینالوئی افزود: در سالهای گذشته بانک ها از کسب و کارها به لحاظ ارائه خدمات دیجیتالی متفاوت عقب افتاده بودند، که با اجرای بانکداری دیجیتال بسیاری از این محدودیت های گذشته برداشته خواهد شد.
براساس این گزارش پس از پایان این مراسم پلتفرم آزمایشی دیجیتال بانک ایران زمین که به نام فراز نام گذاری شده و فراتر از یک بانک به مشتریان ارائه خدمت خواهد کرد در اختیار کارکنان این بانک و تعدادی از مشتریان منتخب جهت ثبت بازخورد آنها قرار گرفت.
در خصوص ارائه عمومی این نرم افزار در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.