آژانس بین‌المللی مهاجرت:

چه تعداد مهاجر طی سال ۲۰۲۰ جان خود را از دست دادند؟

آژانس بین‌المللی مهاجرت خبر داد: که طی سال میلادی ۲۰۲۰ دست کم ۳۱۷۴ مهاجر هنگام رفتن به کشور مقصد جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از آرتی عربی، «پل دلون» سخنگوی آژانس بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد امروز (جمعه) از مرگ بیش از ۳۱۷۴ مهاجر هنگام رفتن به سوی کشور مقصد طی سال میلادی جاری خبر داد.

وی گفت: تا دیروز در پروژه مهاجران مفقود شده وابسته به آژانس بین‌المللی مهاجرت ۳۱۷۴ مورد مرگ در مسیر رسیدن مهاجران به سایر کشورها در سراسر جهان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است، سال ۲۰۱۹ حدود ۵۳۲۷ مهاجر جان خود را در راه مهاجرت از دست دادند.

سخنگوی آژانس بین‌المللی مهاجرت افزود: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰ هزار مهاجر و پناهنده در سراسر جهان در راه های پر خطر درگذشتند که این آمار در مقایسه با سال‌های قبل کاهش داشته است اما در برخی مسیرها تعداد فوتی‌ها افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید؛

رقص کرونا در عروسی‌ها/ بی توجهی مردم عامل زنگ هشدار در بهارستان+فیلم


وی گفت: به طور مشخص ۵۹۳ مهاجر در راه رسیدن به جزیره قناری درگذشتند که این آمار سال گذشته ۲۱۰ نفر بوده است و در سال ۲۰۱۸ نیز ۴۵ نفر بوده است.

دلون افزود: آمریکای جنوبی از مقصدهای مهاجران بود اما در دو سال گذشته تعداد مهاجران به کشورهای این منطقه کاهش یافته است اما در مسیر اروپا دست کم ۱۷۷۳ مهاجر جان خود را از دست دادند. در مرز مکزیک و آمریکا نیز ۳۸۱ مورد مرگ ثبت شده است.

آژانس بین المللی مهاجرت کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از مهاجرت قانونی و غیرقانونی در سراسر جهان در سال میلادی ۲۰۲۰ را شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

224783

مطالب مرتبط