رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه:

عامل انتشار محتوا‌های غیر اخلاقی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شخصی که با راه‌اندازی یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار محتوا‌های غیر اخلاقی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، سرهنگ علی کسانی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای‌سایبر صفحه‌ای را در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام شناسایی کردند که با الگو برداری از پیج‌های مبتذل غربی اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی برای مخاطبان و تشویق آنان به انجام اعمال منافی‌عفت می‌کرد.

وی افزود: با بررسی کارشناسان سایبری مشخص شد صاحب پیج ساکن استان کرمانشاه است، لذا با توجه به حساسیت موضوع شناسایی صاحب صفحه در دستور کار کاراگاهان پلیس قرار گرفت.


بیشتر بخوانید؛

تکذیب فعالیت شهرداری کرمانشاه در شبکه اجتماعی اینستاگرام


رییس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری و هماهنگی مراجع قضایی متهم مورد نظرشناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کسانی با اشاره به اینکه متهم دلیل کار خود را سرگرمی و کسب درآمد بیان کرد، افزود: بر اساس ماده۷۴۲ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی محتویات مستهجن تولید، نگهداری و منتشر کند به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

کسانی تصریح کرد: نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان همانند فضای حقیقی امری طبیعی و الزامی است و خانواده‌ها باید از طریق دوستی با فرزندان خود و اختصاص وقت و توجه بیشتر از آن‌ها در این فضا مراقبت کنند.

224431