سرپرست اداره امور آب گچساران:

۱۲ هکتار از بستر رودخانه دیل از تصرف سودجویان آزاد شد

سرپرست اداره امور آب گچساران از آزاد شدن ۱۲ هکتار از اراضی از تصرف سودجویان در حریم و بستر رودخانه دیل پس از اخذ حکم دادستانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سید معصوم افضلی سرپرست اداره امور آب گچساران گفت: این سودجویان از سال۱۳۹۴ تاکنون با تصرف حریم رودخانه دیل اقدام به کاشت درختان مرکبات کرده بودند.

افضلی افزود: با توجه به گشت زنی تیم های اداره امور آب برای شناسایی متخلفان بهره وری از حریم و بستر رودخانه ها این سودجویان بدون توجه به هشدارهای کارشناسان به اقدام غیرقانونی خود ادامه دادند.

وی بیان کرد: هرگونه ساخت وساز یا بهره برداری برای کشاورزی در حریم و بستر رودخانه های دائمی،فصلی، مسیل ها و آبراه ها نیازمند اخذ مجوز از امور آب است و با خاطیان برخورد قانونی می شود.

افضلی از تلاش همکاری دادستان ،نیروهای انتظامی،شرکت نفت و گاز، اداره مهندسی رودخانه، گروه گشت و بازرسی و واحد حقوقی امور آب شهرستان گچساران برای آزادسازی حریم رودخانه دیل قدردانی کرد.


بیشتر بخوانید؛

بهره برداری از ۶۰ پروژه عمرانی تا پایان سال


اراضی محدوده بستر و حرایم منابع آبی جزو انفال بوده و براساس قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ١٣۶١ و آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها و نهرها مصوب ١٣٧٩ وظیفه حفاظت و بهره برداری از آنها برعهده وزارت نیرو و به نمایندگی از آن در شهرستان گچساران بر عهده اداره منابع آب شهرستان گچساران است.

آزادسازی حریم، بستر و رفع تصرف رودخانه‌ها اقدامی در راستای بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌ است.

دخل و تصرف در آب های سطحی و بطور کلی توسعه غیرقانونی ساختمان‌ها، ویلاها و زمین‌های کشاورزی در حریم آنان در دهه‌ها نه تنها استفاده بهینه از منابع آبی را با چالش مواجه کرده بلکه احتمال مخاطراتی مانند وقوع سیل و سیلاب را افزایش داده که در نهایت نه تنها سرمایه طمع‌ورزان را به نابودی می کشاند بلکه خطرات جانی برای آنان و سایر مردم را نیز در پی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

224352

مطالب مرتبط