به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد:

رونمایی از تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در کرمانشاه

آیین رونمایی از تولید ماده موثره دارویی دولوکستین صبح امروز در محل مرکز رشد فناوری سلامت و با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و همچنین رئیس این مرکز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. 

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آئین رونمایی از داروی دولوکستین گفت: در راستای توسعه محصولات فناورانه، شرکت نیکان اکسیر باختر موفق به ایجاد دانش فنی تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در سال ۱۳۹۹ گردیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوان اینکه دولوکستین یک مهار کننده انتخابی برداشت سروتونین و نوراپینفرین (SSNRI) با مصرف خوراکی است، افزود: اندیکاسیون های درمانی دولوکستین عبارتند از: اختلالات افسردگی ماژور، اختلال اضطرابی عمومی، درد نوروپاتیک محیطی دیابتی و فیبرومیالژی


بیشتر بخوانید؛

تشکیل ۳۲۰ گروه خود یار در طرح تامین مالی خرد بهزیستی استان کرمانشاه


وی اظهار داشت: مطالعات نشان داده است، انتقال بیمارانی که بدون پاسخ یا با پاسخ ناقص به SSRI بودند، به درمان با دولوکستین موجب بهبود قابل توجهی در اثر بخشی، ایمنی و تحمل پذیری می شود.

خدا رحمی افزود: همچنین نشان داده شده که دولوکستین در درمان درد های مزمن مانند درد نوروپاتیک محیطی ناشی از دیابت(DPNP) مؤثر است و برای این منظور، با نام تجاری Cymbalta در آمریکا و اروپا نیز تأیید شده است.

ساناز یزدانفر- استان کرمانشاه

224297