امتحانات پایان ترم مدارس به چه صورت برگزار می‌شود؟

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امتحانات پایان ترم مدارس در نیم سال تحصیلی جاری از ۶ دی ماه شروع می‌شود و تا ۸ بهمن ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مقاطع مختلف تحصیلی گفت: امتحانات نهایی برای دانش آموزان مدارس بزرگسالان، جاماندگان سال گذشته و داوطلبان آزاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

یاوری افزود: در دوره ابتدایی آزمون مداد و‌کاغذی نداریم و در کلیه پایه‌ها ارزشیابی به صورت توصیفی و کیفی است که با اختیار معلم و زیر نظر مدیر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره در صورت نیاز برای تکمیل فرایند آموزش و توضیحات بیشتر، معلمان می‌توانند به صورت گروه‌های سه نفره برای دانش آموزانی که پیشرفت کمتری دارند، کلاس حضوری برگزار کنند.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در دوره‌های متوسطه اول و دوم برای دانش آموزان مدارس روزانه، امتحانات به شکل غیر حضوری و زیر نظر شورای مدرسه بر گزار می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

۳۷۱ واحد صنایع تبدیلی در کرمانشاه مشغول فعالیت هستند

تشکیل ۳۲۰ گروه خود یار در طرح تامین مالی خرد بهزیستی استان کرمانشاه


یاوری افزود: شورای مدرسه در مورد نحوه برگزاری غیر حضوری امتحانات تصمیم گیری می‌کند و نمرات در اختیار معلم و زیر نظر مدیر مدرسه است.

وی گفت: همچنین برای دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند شورای مدرسه می‌تواند روش برگزاری آزمون را تعیین کند که سوالات کوتاه پاسخ و چهار گزینه‌ای از روش‌های برگزاری اینگونه امتحانات است.

یاوری با بیان اینکه برای دانش آموزان فنی و حرفه‌ای دروس به صورت شایستگی‌های فنی مهارتی و دروس تئوری است، اظهار داشت: آزمون‌های عملی این دانش آموزان با نظر شورای مدرسه به صورت حضوری و با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۳۴۲ هزار دانش آموز مدارس روزانه، بزرگسال، راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد در ازمون‌های پایان ترم دی ماه شرکت می‌کنند.

224270