انتشار فراخوان دومین جایزه «موسیقی و رسانه»

فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» به‌ عنوان بخش جنبی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد.

به گزارش پرسون، فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» با هدف افزایش نقش رسانه ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ سازی با موسیقی و توجه به گونه های مختلف موسیقی به ویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگ ها در راستای فرهنگ سازی در سه حوزه«موسیقی، بینا رشته ای و نگاه ویژه» منتشر شد.

فعالان رسانه ای، خبرنگاران و نویسندگان حوزه موسیقی از بیست و پنجم آذرماه تا پایان وقت اداری یکشنبه ۵ بهمن ماه می توانند، براساس فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» مراحل ثبت نام و بارگذاری آثار خود را که در بازه زمانی اول بهمن ۹۸ تا اول بهمن ۹۹ منتشر شده است، با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com انجام دهند.

در ادامه محتوای فراخوان و اطلاعات به همراه جزئیات این بخش از جشنواره موسیقی فجر آمده است:

فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه»

مقدمه:
در سپهر فرهنگ و هنر، گسترش و ترویج هرکاری برای مردم نیازمند حضور رسانه ها است و رسانه ها، با کمک به ارتقای بینش زیبایی شناسانه مردم، خوب شنیدن و زیبا شنیدن را که مبتنی با ارزش های ایرانی و اسلامی است شکل می دهند.

جشنواره بین المللی موسیقی فجر به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه ها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانه ها در پوشش رخدادهای فرهنگی_هنری حوزه موسیقی، رویکرد علمی در نقد حوزه موسیقی، معرفی و ایجاد شناخت عمومی از موسیقی در جامعه و مشارکت موثر اصحاب رسانه در تقویت تعامل هنرمندان عرصه موسیقی با رسانه ها، برگ دیگری از «جایزه موسیقی و رسانه» را در تقویم هنری ایران ثبت می کند.

الف: اهداف

فرهنگسازی با موسیقی

افزایش سواد هنر موسیقی در بین عموم جامعه

توجه به گونه های مختلف موسیقی، به ویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگ ها

تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم افزایی حوزه موسیقی

افزایش نقش رسانه ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام

تبیین موسیقی به عنوان کالای فرهنگی

ب:محورهای موضوعی:

۱. حوزه موسیقی(دانش و فن)

۲. حوزه بینارشته ای موسیقی

۱-۲ موسیقی و فرهنگ

موسیقی و فرهنگ سازی

موسیقی و زندگی

موسیقی و میراث کهن

موسیقی اقوام ایرانی

موسیقی و جنگ نرم

۲-۲. موسیقی و اقتصاد

موسیقی و مشاغل

موسیقی و درمان

موسیقی و برندسازی

موسیقی و مالکیت معنوی

موسیقی و صنعت

موسیقی و تجارت

موسیقی و کارآفرینی

۳. نگاه ویژه

چهل نوا (بزرگداشت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس و نقش موسیقی حماسی)

ج: قالب های آثار قابل ارائه به جشنواره:


بیشتر بخوانید؛

پاسخ ها و وعده های وزیر فرهنگ به خبرنگاران درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر

جزییات برگزاری «آنلاین» و «آفلاین» سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی


۱. مطبوعات (روزنامه ها، مجالت، نشریات علمی - تخصصی و ویژه نامه ها)

خبر

گزارش

گفت وگو

مقاله

یادداشت و سرمقاله

تیتر

۲. خبرگزاری ها و سایت های خبری ـ تحلیلی:

خبر

تیتر

گزارش

گفت وگو

یادداشت

۳. اخبار رادیویی و تلویزیونی

خبر

گزارش

گفتوگو

۴. رسانه های شنیداری (رادیو)

مستند

ترکیبی

گفتگو

نمایشی

گزارش

۵. رسانه های دیداری (تلویزیون)

برنامه های ترکیبی

گفتگو با ساختار استودیویی

مستند

نمایشی داستانی

کودک و نوجوان

پویانمایی (انیمیشن)


بیشتر بخوانید؛

دبیر جشنواره موسیقی فجر منصوب شد

برگزاری رقابتی و غیررقابتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر


د. مقررات جشنواره:

به برگزیدگان آثار، جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس این بخش و به تقدیرشدگان جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا میشود.

همه فعالان رسانه ای کشور می توانند در این بخش شرکت کنند.

آثار ارسالی باید به موسیقی و سایر مولفه های اثرگذار این حوزه مرتبط باشند.

ارسال اثر در بخشهای مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال کننده است و در صورت اثبات خالف این امر در هر مرحله، آثار مورد نظر از جریان جشنواره حذف می شود.

آثاری می توانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ ۹۸/۱۱/۱ تا ۹۹/۱۱/۱ تولید و پخش رسانه ای و یا چاپ شده باشند. ارایه گواهی پخش و چاپ از رسانه های مربوطه الزامی است.

آخرین مهلت ارسال آثار: ۰۵//۱۱/ ۱۳۹۹

تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره، برای هر شرکت کننده الزامی است.

هر شرکت کننده می توانند ۵ اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.

فایل های ارسالی می بایست با پسوند tiff یا jpg یا pdf با وضوح ۳۰۰ dpi و حداقل در ابعاد ۲۵ × ۲۰ در سامانه بارگذاری شود .همچنین در صورت انتشار دیجیتال ،لینک انتشار اثر الزامی است. . پس از اعلام راه- یابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر به درخواست و صلاحدید دبیرخانه، ضروری است.

اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن کپی اثر با تأیید و مهر و امضا رسمی روزنامه و خبرگزاری مورد تأیید است.

تمامی آثار دیداری و شنیداری می بایست تاییدیه پخش داشته باشند.

آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.

نشانی دبیرخانۀ جشنواره: تهران، خیابان انقلاب. خیابان خارک. کوچه هانری کربن .پلاک ۱۸ طبقه سوم

تلفن: ۶۶۷۲۱۱۷۰

نشانی تارنمای اینترنتی:com.fajrmusicfestival.www

ایمیل: [email protected]

224182

سازمان آگهی های پرسون