شیوه‌های جدید سرقت از زبان سارقین سابقه دار

برخی مناطق پایتخت طی هفته‌های گذشته شاهد سرقت‌ها و قاپ زنی‌های زیادی بود که در ادامه بخشی از جدید‌ترین روش‌های سرقت را از زبان سارقین سابقه دار می‌خوانید.

به گزارش سایت خبری پرسون، همواره تصور می‌شود که مجرمین با برنامه ریزی دقیق و با انجام اقدامات سازمان یافته اقدام به سرقت می‌کنند در حالی که شهروندان با رعایت برخی نکات ساده می‌توانند تا حدود زیادی از سرقت اموال و دارایی خود جلوگیری کنند.

به گونه‌ای که سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری فاتب، در این خصوص گفت: غالب سرقت‌های به وقوع پیوسته در تهران، آماتور گونه است و تنها بخش کوچکی از سرقت‌های به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. در این میان بدون شک یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌هایی که سارقین به جامعه کرده اند از بین بردن اعتماد و امنیت روانی شهروندان است تا جایی که شهروندان حتی جرات پایین دادن شیشه اتومبیل خود را برای تازه کردن تنفس ندارند.

دستگیری ۷ باند حرفه‌ای در جنوب شرق تهران

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان، رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این خصوص گفت: مناطق جنوب شرقی تهران در هفته‌های اخیر شاهد سرقت‌ها و قاپ زن‌های زیاد شد و با ماموریت ویژه پلیس آگاهی عوامل این سرقت‌ها و زورگیری‌ها که در قالب ۷ باند اقدام به فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.

یکی از مجرمین این حوزه با تشریح شیوه سرقت خود اظهار کرد: من در خیابان به همراه هم دست خود تردد می‌کردم و هر خودرویی که شیشه اش پایین بود به سرعت تلفن همراه و یا کیف موجود در آن را به سرقت می‌بردم. بعضا حتی برخی شهروندان وسایل ارزشمند خود را در بالای داشبورد خودرو قرار می‌دادند که ما براحتی آن‌ها را با دراز کردن دست به سرقت می‌بردیم.


بیشتر بخوانید؛

سارق پیاز گل نرگس در کازرون دستگیر شد


شیشه خودروی خود را پایین ندهید

او افزود: من به شهروندان توصیه می‌کنم که به هیچ وجه شیشه خودروی خود را پایین ندهند و همواره درب خودروی خود را حتی در حال توقف کوتاه مدت و حرکت نیز قفل کنند، زیرا ما حتی در یک ثانیه می‌توانستیم وسایل آن‌ها را به سرقت ببریم.

این سارق خاطرنشان کرد: ما با توجه به این بی توجهی شهروندان نزدیک به ۵۰ مرتبه موفق به سرقت شدیم. من در گذشته یک بار به زندان رفته ام و از کار خود به شدت پشیمان هستم و تلاش می‌کنم این مرتبه با رهایی از زندان به سمت کسب و کار و درآمد حلال بروم.

سرقت از عابربانک کهنسالان

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به پرونده‌ای دیگر گفت: در روز‌های اخیر فردی دستگیر شد که با تعقیب شهروندان کهنسال، زمانی که آن‌ها به مقابل عابربانک مراجعه می‌کردند، به بهانه کمک کردن به آن‌ها نزدیک می‌شد و افراد کهنسال نیز به علت اینکه قادر به انجام عملیات بانکی نبودند به این فرد اعتماد کرده و این متخلف در یک لحظه کارت عابربانک را با سواستفاده از غفلت شهروندان با یک کارت عابربانک دیگر جا به جا کرده و اقدام به سرقت دارایی آن‌ها می‌کرد.

متهم این پرونده در خصوص شیوه سرقت هایش اذعان کرد: من در خیابان راه می‌رفتم تا کسی به من شک نکند. به این علت که اگر در کنار عابربان می‌ایستادم به من شک می‌کردند. من تا این لحظه ۴۰ میلیون تومان از این طریق به سرقت برده ام و فقط به سمت کسانی می‌رفتم که آن‌ها از من کمک می‌خواستند تا به جا به جا کردن کارت شک نکنند.

منبع: برنا

224084