رئیس فدراسیون کشتی کشور:

کشتی حال و روز خوبی ندارد

رئیس فدراسیون کشتی گفت: امروز حال و روز ورزش کشتی نه در استان همدان در سراسر کشور خوب نیست.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان ؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور امروز در مجمع سالیانه هیات کشتی استان همدان با بیان اینکه امروز کشتی حالا و روز خوبی ندارد ، اظهار کرد: هر کس در خصوص کشتی چیز دیگری بگویند دروغ می گوید.

دبیر با اشاره به اینکه همدان مهد کشتی و ورزشکاران به نام کشور بوده است، افزود: اکنون اگر کشتی رونق گذشته را ندارد همه ما از مربی، داور و مسئول مقصر هستیم.

وی خطاب به روسای هیات های کشتی استان ها گفت: باید روسای هیات های کشتی هر استان عملکرد ها ی خانه کشتی را ارزیابی و رصد کنند.

رئیس فدراسیون کشتی کشور با اشاره به اینکه امسال در ارزیابی عملکرد هیات های کشتی سراسر کشور علاوه بر تشویق تنبیه را مدنظر قرار داده ایم ادامه داد: اگر امروز کشتی استان همدان اوضاع خوبی ندارد مقصر اصلی خود مربیان هستند.

دبیر با اظهار تاسف از اینکه منیت ها, کشتی کشور و استان همدان را از رونق انداخته است خاطرنشان کرد: معتقدم مباحث اخلاقی در کشتی حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: مربیان باید الگوی عملی در کشتی باشند چراکه پاشنه آشیل ورزش کشتی مربیان هستند.

رئیس فدراسیون کشتی کشور با تاکید بر اینکه باید مربی پایه و بزرگسال در کشتی از هم جدا شود، گفت: کسانی که کارت مربیگری دارند باید تمرین بدهند و در این مقوله با کسی تعارف نداریم.

دبیر با اشاره به اینکه کشتی استان همدان بسیار عقب مانده که این در شان همدان نیست بیان کرد: استان همدان جزو چهار استان برتر کشور در کشتی است که باید فعال شود.

وی با بیان اینکه معتقدم ورزش کشتی انتها ندارد افزود: کشتی تنها ورزشی است که در اوج کرونا مسابقات لیگ آن در کشور برگزار می شود.

دبیر با اشاره به اینکه از دهه شصت با مربیان همدان آشنایی دیرینه دارم اظهار کرد:باید همدانی ها هدفشان رسیدن به طلای المپیک باشد.

وی در خصوص داوران کشتی کشور نیز ادامه داد: در حال حاضر طلب ده ساله داوران تسویه شده و داورانی که در مسیر کشتی زحمت می کشند از نظر حقوق و مزایا باید مورد توجه فدراسیون کشتی قرار گیرند.

دبیر خطاب به مربیان و داوران کشتی استان همدان گفت: خواهشمند است در رفتارها تجدید نظر شود اگر قرار است برای کشتی کشور اتفاق بیفتد باید مجمع های شهرستان ها و استان ها فعال باشند مجمع ها برنامه بدهند به هیات کشتی استان و دنبال کنند و پیگیر باشند.


بیشتر بخوانید؛

همدان میزبان رئیس فدراسیون کشتی است


وی با بیان اینکه سفرهای استانی را گذاشته ایم برای اینکه ورزش کشتی را سر و سامان دهیم، افزود: دغدغه امروز ما این است که جوانان سن ۱۴ تا ۲۱ ساله را جذب ورزش کشتی کنیم.

دبیر با اشاره به اینکه اگر کرونا نبود در شهرستان های استان حضور پیدا می کردم و با فرماندار و مسئولان استان شخصا وارد مذاکره می شدم اظهار کرد: اگر برای رضای خدا کار شود تا هشت سال دیگر کشتی گیران قدرتمند را در عرصه جهانی خواهیم داشت.

دبیر خطاب به کشتی گیران و مربیان استان همدان بیان کرد: بنده با کشتی گیران همدان بزرگ شده و زندگی کرده ام و ورزشکاران و کشتی گیران استان انسان های باتقوا و متدینی هستند.

رئیس فدراسیون کشتی کشور گفت: محکم دنبال کننده حق کشتی هستم اما به کمک شما جامعه کشتی استان نیاز دارد و با تمام وجود می خواهم که کشتی استان همدان ارتقا یابد چراکه همدانی ها در کشتی استعداد خالصی دارند.

منیژه فرهانپور- استان همدان

223770