استاندار ایلام:

پروژه های دارای پیشرفت بالا برای تخصیص اعتبار در اولویت هستند

استاندار ایلام گفت: اولویت توزیع اعتبارات با پروژه‌هایی است که تا پایان سال مالی تکمیل و به بهره برداری برسند.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دیدار معاونان حوزه بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد یا ۸۰ درصد تا ۶۰ درصد نداشتیم باید به پروژه هایی اعتبار اختصاص پیدا کند که پیشرفت آنها به این اعداد نزدیک باشد اگرچه تعداد آنها کم باشد اما باید تا پایان همین دولت تکمیل و به اتمام برسند.

وی با اشاره به وضعیت مناطق بافت های فرسوده استان افزود: ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان ایلام وجود دارد که روند اجرایی تعدادی از این‌ مناطق تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

استاندار ایلام برالحاق روستاهای چالسرا، بانقلان، فاطمیه و هفت چشمه به شهر ایلام تاکید کرد و گفت: فقط یک خیابان بین شهر ایلام و این روستاها است و بافت این روستاها از برخی از مناطق شهری ایلام منظم تر و پیشرفته تر است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تهیه طرح جامع حریم شهرها امکان پذیر است، یادآور شد: مطالعات طرح‌های تفضیلی که در عمران و توسعه‌ شهری نقش کلیدی دارد لازم است متناسب با سرانه‌های مورد نیاز تهیه شوند.

وی خواستار تعیین و تکلیف طرح جامع شهرهای استان شد و تصریح کرد: شهرستان تازه تاسیس هلیلان نیازمند طرح جامع است و مقدمات طرح جامع شهر چوار نیز باید تهیه شود.

وی در خصوص باغ فلاحتی شهر ایلام نیز گفت: املاک این مجموعه متعلق به سازمان جهاد کشاورزی است اما اینکه کاربری آن چیست و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مهم است.

استاندار ایلام تاکید کرد: اگر حتی این مجموعه به میراث فرهنگ واگذار شود باید قسمت عمده ای از آن در اختیار شهرداری قرار گیرد زیرا میراث فرهنگی امکانات نگهداری و توسعه این مجموعه را ندارد.

سلیمانی دشتکی در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه برج هنر اسلامی شهر ایلام نیز بیان کرد: روند اجرایی این ‌پروژه چندان مناسب نیست که می طلبد مدیران ذی ربط راهکار اساسی برای تسریع در روند اجرای این پروژه اتخاذ کنند.

منبع: ایرنا

223650