در دیدار وزرای امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان مطرح شد؛

تاکید ایران بر حل دائمی بحران قره‌باغ از طریق گفت‌وگو

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای آذری خود، با تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز مبتنی بر حسن همجواری، بر حل و فصل دائمی بحران از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به ایران سفر کرده است، با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار، ضمن خوش‌آمدگویی به همتای آذری خود، از پیشرفت‌های صورت گرفته در مسیر آتش‌بس و توافق صلح و همچنین رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز مبتنی بر حسن همجواری، بر حل و فصل دائمی بحران از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تسلیت مجدد شهادت شهید فخری‌زاده و محکوم ساختن این اقدام تروریستی، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در طول این بحران و حمایت کشورمان از رفع اشغال تشکر و سیاست ایران در قبال بحران قره باغ را سیاستی متوازن خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار درخصوص توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه، همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی، دریای خزر، پروژه‌های بازسازی مناطق آزاد شده، همکاری‌های مرزی، امنیتی، طرح‌های در دست اجرا، بهره‌برداری از سد خداآفرین، راه‌آهن رشت- آستارا، کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف و بایراموف همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که امروز به تهران آمده است، علاوه بر دیدار با وزیر امور خارجه، تاکنون با رییس‌جمهوری، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرده است.

223642