مدیرکل بهزیستی استان کردستان عنوان کرد:

وجود 49 هزار معلول در کردستان/ ادارات با سازمان بهزیستی همکاری نمی کنند

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: براساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۴۹ هزار معلول در استان به صورت مستمر و غیرمستمر زیرپوشش این اداره کل بوده و از خدمات آن بهره‌مند هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سیدصباح قریشی؛ مدیرکل بهزیستی کردستان امروز در دیدار استاندار کردستان با سمن ها و تشکل های مردم نهاد این استان اظهار داشت: در حال حاضر 49 هزار معلول زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی استان کردستان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: از این تعداد معلول، 31 هزار نفر از آنها به صورت مستمد از خدمات و حمایت های این اداره کل بهره مند هستند.

قریشی با اشاره به اینکه 300 دانش آموز در کردستان از خدمات و حمایت های سازمان بهزیستی این استان استفاده می کنند، تاکید کرد: همچنین سازمان بهزیستی استان کردستان شهریه دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد و... را به صورت کامل پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از مسائلی که همواره به عنوان دغدغه سازمان بهزیستی در کل کشور محسوب می شود، بحث مناسب سازی معابر برای تردد معلولان است و در این زمینه کارهایی چه در سطح کشور و چه در استان انجام شده است.


بیشتر بخوانید:

46 واحد مسکن به معلولان کردستانی واگذار شد

مناسب سازی 60 درصد ادارات یزد برای معلولان


این مقام مسئول ادامه داد: با این وجود در بحث مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان بسیاری از ادارات و سازمان با بهزیستی همکاری نمی کنند که این باعث ایجاد مشکل بیشتر برای معمولان در استان کردستان شده است.

در ادامه این نشست، نصرالله ابراهیمی؛ مشاور استاندار کردستان در امور معلولان نیز در سخنانی اظهار داشت: بیشتر وقت و تلاش ما برای انجام کارهای زیرساختی و اصولی برای معلولان در سطح استان کردستان است.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود بیان داشت: با این وجود مجوزی دریافت کردیم تا براساس آن تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال درباره نحوه تعامل با معلولان آموزش لازم را ببیند که تاکنون چنین کاری انجام نشده و بی سابقه است.

مشاور استاندار کردستان در امور معلولان خاطرنشان کرد: براساس این بخش نامه هر کدام از ادارات دولتی با یک نفر را به عنوان مشاور و رابط با جامعه معلولان داشته باشند تا خدمات به معلولان در استان کردستان سرعت و دقت بیشتری داشته باشد.

223539