استاندار زنجان:

میزان صادرات در زنجان جهش یافته است

استاندار زنجان با بیان اینکه هم اکنون میزان صادرات نسبت به فروردین ماه امسال جهش خوبی یافته است گفت: این نشان می‌دهد که اگر یک گام محدودیت‌ها برداشته و شرایط فراهم شود، اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان گفت: صادرات زنجان از نظر ارزشی فروردین امسال ۷۸ درصد و به لحاظ وزنی ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت که این میزان هم اکنون به لحاظ ارزش به ۶ درصد رشد و از نظر وزنی هم به ۲ درصد رشد رسیده است که این وضعیت جهش فوق العاده‌ای در امر صادرات استان زنجان محسوب می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که میانگین صادارت کشوری به لحاظ ارزش ۱۹ درصد و به لحاظ وزن نیز ۱۴ درصد کاهش دارد.

حقیقی ادامه داد: این حرکت‌ها به طور یقین در ماه‌های پایانی سال سرعت بیشتری خواهد گرفت، البته ارزش یک تن صادرات استان زنجان بالای ۶ برابر صادرات کشور و واردات نیز نصف میانگین کشوری است و این موضوع نشان می‌دهد که مواد صادراتی تبدیل به احسن شده و واردات به زنجان نیز کاملا مواد اولیه، خام و فراوری نشده است.

استاندار زنجان ادامه داد: طبق مصوبه شورای تامین در راستای تسهیل در امر صادرات و واردات و مصوبه‌ای که بر اساس آن از پارسال پیگیر واردات موقت بودیم، طی ۲ ماه گذشته به دستور رئیس جمهور این مهم به وزارت صمت واگذار و ابلاغ شد که نمود‌های عینی آن را در ماه‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی در ارتباط با وضعیت و مشکلات ۳۵۷ کارت بازرگانی استان زنجان نیز گفت: این موضوع در جلسه آینده مطرح و موارد بحث و بررسی خواهد شد تا راهکار‌های حل مشکلات این بخش احصا شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: در خصوص موانع و ملاحظات خارجی نیز مسائل قابل رفع احصا شده است که این موارد با هماهنگی‌های قبلی با وزیر امور خارجه مطرح خواهد شد، تا گشایش‌هایی انجام شود و از طرفی طی برنامه‌هایی نیز تلاش می‌شود در دیدار با معاون اقتصادی رییس جمهوری مطالب مد نظر ارائه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223478