مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

کشف سنگ نگاره های تاریخی در الیگودرز

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره جدید در الیگودرز  لرستان خبر داد.

سید امین قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص کشفیات جدید تاریخی گفت: یک مجموعه سنگ‌نگاره جدید در شهرستان الیگودرز کشف شد که همکاران ما در الیگودرز سریعا این موضوع را به ما اطلاع دادند با تیم کارشناسی به محل کشف رفتیم و بعد از بررسی دقیق این کشف تایید شد.

وی افزود: مدارک و اسناد این کشف برای مرکز ارسال تا اقدامات ثبت آن را انجام دهیم. در خصوص این مجموعه باید این توضیح را بدهم که این مجموعه‌ شامل نقوش حیوانی، انسانی و گیاهی است و از دیدگاه تاریخ هنر و باستان‌شناسی حاوی اطلاعات ارزشمندی برای پژوهشگران این عرصه خواهد بود.

قاسمی گفت: با کشف این مجموعه تاکنون سه مجموعه نقش نگاره‌ صخره‌ای در شهرستان الیگودرز کشف شده است؛ لرستان را باید سکونتگاه انسان های اولیه و سرزمین تاریخ و طبیعت یادگار سرداران غیور تاریخ بنامیم.

این مسئول ادامه داد: تعداد این نقاشی‌ها بیش از ۲۰ مورد است که به صورت پراکنده در یک مجموعه منسجم و یک محیط فرهنگی _ تاریخی قرار دارند.

وی افزود: با کشف این مجموعه تاکنون سه مجموعه نقش نگاره‌ صخره‌ای در شهرسروی الیگودرز کشف شده است. لرستان را باید سکونتگاه انسان های اولیه بنامیم.

سرزمین تاریخ و طبیعت یادگار سرداران غیور تاریخ

قاسمی خاطرنشان کرد: البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که مناطق تاریخی گم شده بسیاری در لرستان وجود دارد و البته تپه های باستانی هستند که هنوز کاوش نشده اند، نیاز به بودجه و توجه میراث فرهنگی در این امر داریم. لرستان را نباید فراموش کنیم چرا که عضو جدانشدنی تاریخ سرزمین بزرگ ایران است.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

223337