حادثه برای کودک جوانرودی؛

غفلت والدین موجب قطع مچ دست کودک جوانرودی شد

با غفلت والدین دست دختر بچه ۱۳ ماهه جوانرودی به علت گیر کردن در چرخ گوشت از مچ قطع شد.
یک لحظه غفلت والدین می تواند موجب مرگ کودکان شود؛ بنابر این با پیشگیری می توان جلوی بسیاری از این اتفاقات را گرفت تا به تبع آن خانواده ها با تأثر و ندامت به گذشته نگاه نکنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، حادثه تلخ قطع شدن دست کودک 13 ماهه جوانرودی که شب گذشته اتفاق افتاد هشداری است برای والدینی که کودک دارند با اندکی تأمل می توان به راحتی جلوی خیلی از حوادث و سوانح را گرفت به این گونه که اگر والدین با بی احتیاطی وسایل برقی را در دسترس کودک قرار نمی دادند یا اگر کودک خود را که تازه در مقطعی قرار دارد که اهل جستجو و شیطنت های کودکانه است را بدون مراقبت به حال خودش رها نمی کردند الان چنین اتفاقی رخ نداده بود.

با پیشگیری می توان جلوی بسیاری از این اتفاقات را گرفت تا به تبع آن خانواده ها با تأثر و ندامت به گذشته نگاه نکنند؛ یک لحظه غفلت والدین می تواند موجب مرگ کودکان شود.

حال این سئوال مطرح می شود که برای پیشگیری از سوانح و حوادث مرتبط چه باید کرد؟

والدین نباید کودکان زیر ۶ سال را بدون مراقب در خانه ،کوچه ،خیابان و محل های پر رفت آمد رها کنند از آنجا که کودکان، به خصوص در مورد وسایل آشپزخانه، بسیار کنجکاو هستند؛ بزرگتر‌ها باید شرایط محیط را به گونه‌ای ایمن کنند که کودک نتواند به سمت کار‌های خطرناک برود.

دستگاه‌هایی مثل چرخ گوشت، اتوی داغ، چاقو، سیم و‌پریز برق و اشیای بلند مثل سوزن و قیچی و... نباید در اختیار کودکان قرار بگیرد چرا که این‌ها وسایل بازی نیستند، که در دسترس کودکان قرار داده شوند.


بیشتر بخوانید؛

آگاهسازی و اطلاع رسانی عمومی جوانان و نوجوانان مهم ترین راه پیشگیری از شیوع بیماری ایدز در جامعه


رییس سازمان آتش نشانی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: عصر روز گذشته گزارش گیر کردن دست یک دختربچه ۱۳ ماهه جوانرودی که از طریق اورژانس به بیمارستان بیستون کرمانشاه اعزام شده بود به مرکز پیام سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

آتشپاد رضایی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات آتش نشانی در بیمارستان بیستون حاضر شدند و پس از یک ساعت تلاش دست این کودک را که از ناحیه مچ قطع شده بود از چرخ گوشت خارج کردند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تمام هشدار‌ها در زمینه رعایت اصول ایمنی باز هم شاهد چنین حوادث تلخی هستیم که برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید والدین از قرار دادن وسایل برقی و خطرناک در دسترس کودکان خودداری کنند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

223315