مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

آبرسانی به روستاهای استان کرمانشاه در دهه فجر امسال به 100 روستا می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر  شبکه آبرسانی به 80 روستا انجام شده است که این تعداد تا دهه فجر امسال به 100 روستا خواهد رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون، از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه امروز دوشنبه (17 آذرماه) در نشست آنلاین با اصحاب رسانه گفت: ۲ هزار و ۸۸۶ روستا در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۰ روستا دارای سکنه است، و از این تعداد روستاها دارای سکنه ۲ هزار و ۳۰۰ روستا آبرسانی شده است که هزار و ۸۰۰ روستای آن زیر پوشش این شرکت می باشد.

کاکاوند با عنوان اینکه 138 روستا چندی پیش با تانکر آبرسانی می شد افزود: با احداث چاه توانستیم در حال حاضر این تعداد را به 120 روستا در استان که به صورت سیار آبرسانی می‌شود، کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر شبکه آبرسانی به 80 روستا انجام شده است که این تعداد تا دهه فجر امسال به 100 روستا خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: شهر کرمانشاه نیازمند 250 هزار مترمکعب مخزن است، اما تها 30 درصد این میزان را در اختیار داریم که این موضوع موجب قطعی آب در برخی نقاط می شود.

این مسئول با عنوان اینکه سد گاوشان مقرر شده بود در سال 94 اجرایی شود اما بهره برداری از این پروژه تاکنون رخ نداده است گفت: البته در پی نشستی در روزهای گذشته شرکت آب منطقه ای اعلام کرده است تا پایان سال جاری این طرح آماده بهره برداری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به معضل تامین آب شرب شهر پاوه اظهار داشت: منبع تامین آب پاوه چاه و چشمه است که در فصل پاییز کمترین میزان را دارد و ما از قبل این مشکل را پیش بینی کرده بودیم.


بیشتر بخوانید؛

آلودگی آب شرب مجتمع شهید لشکری آبش احمد تکذیب شد

اجرای پروژه های آبیاری مدرن ضرورتی اجتناب ناپذیر است


بیشترین میزان هدررفت آب مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر

کاکاوند عنوان کرد: یکی از عوامل هدر رفت وجود انشعابات غیر مجاز است و بیشترین میزان هدر رفت مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر است.

وی افزود: کاکاوند شهر کرمانشاه با حدود 20 هزار مورد بیشترین انشعاب غیر مجاز استان را دارد و عمده این انشعابات مربوط به شهرک‌های فدک، کهریز، تکاور، نوکان و ... است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در روستاها نیز عمده انشعاب غیرمجاز مربوط به مصرف آب شرب برای آبیاری باغات و مزارع است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه گرچه شناسایی و برخورد با این انشعابات به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: روند رسیدگی به برخی از این پرونده‌ها ممکن است چندین سال طول بکشد و همین موضوع موجب دشواری کار شده است.

آسیه کرمی اسان کرمانشاه

223273