مدیر عامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی:

امسال ۲ نمایشگاه صنایع دستی لغو شده است/ شرایط مساعد باشد نمایشگاه گردشگری برگزار می‌شود

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲ نمایشگاه صنایع دستی لغو شده است اما اگر شرایط مساعد باشد و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اجازه دهد نمایشگاه گردشگری را در اسفند ماه برگزار خواهیم کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، خشایار نیکزادفر درباره برنامه نمایشگاهی حوزه گردشگری و صنایع دستی در شرایط کرونا، گفت: بر اساس تقویم نمایشگاه ها و هماهنگی با فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، اگر کرونا مشکل ایجاد نکند و شرایط شیوع بیماری به سمت بهبود حرکت و ستاد ملی مقابله کرونا مجوز صادر کند، برنامه ریزی کردیم از چهارم تا هفتم اسفندماه ۹۹ نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی اظهار داشت: برای برگزاری این نمایشگاه در هفته اول اسفند با شرکت نمایشگاه های کشور توافق لازم انجام و این تاریخ در تقویم نمایشگاه درج شده است، البته بنا به شرایط بیماری کرونا در نهایت با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگی خواهد شد و مطابق با تصمیم ستاد پیش خواهیم رفت.

نیکزادفر با بیان اینکه بهمن سال ۹۸ نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی همزمان برگزار شد، گفت: کرونا سبک کاری ما را هم در برگزاری نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی تغییر داده است، امسال به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه صنایع دستی در شهریورماه برگزار نشد، در آبان ماه هم معاون صنایع دستی وزارتخانه (پویا محمودیان) بر اساس محدودیت های ابلاغی ستاد ملی کرونا برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و مخاطرات سفر هنرمندان و تجمع ها، برای حفاظت از سلامت و جان هنرمندان و صنعتگران نمایشگاه آبان ماه را هم لغو کرد.

وی تصریح کرد: شرکت نمایشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی که در شهریور و آبان ۹۹ لغو شد، اعلام کرده بود به دلیل شیوع کرونا باید فروش محصولات الکترونیکی و آنلاین باشد که از همان زمان سامانه مجازی فروش آثار نمایشگاه برنامه ریزی و اجرایی شد


بیشتر بخوانید:

یزد؛ آماده برگزاری جشنواره بین المللی گردشگری معلولان در پساکرونا است


مدیرعامل شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع به عنوان بخشی از وظایف حاکمیتی با تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حمایت معاون صنایع دستی کشور برای اولین بار است که به صورت مجازی برگزار می‌شود و تجربه‌ای نو در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به حساب می‌آید.

نیکزادفر افزود: هنرمندان و صنعتگران معمولا ۵۰ درصد از درآمد و فروش خود را از نمایشگاه ها به دست می آورد و لغو نمایشگاه به آنها خسارت وارد می کرد، به همین دلیل بستر سامانه نمایشگاه مجازی فراهم شد. این سامانه پس از رونمایی رسمی، به زودی به سامانه جامع و تخصصی صنایع دستی تبدیل می شود و فرایندهای خدماتی که معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی به هنرمندان و صنعتگران ارائه می کند، الکترونیکی می شود و همچنین اطلاعات شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی هم بر روی این سامانه بارگذاری می شود.

وی درباه خدمات سامانه به شرکت کنندگان در نمایشگاه مجازی گفت: وقتی هنرمندان وارد سامانه می شوند، ابتدا احراز هویت می شوند و پس از ثبت نام کارشناسان ادارات صنایع دستی اطلاعات او را تطبیق می دهند و پس از تایید امکان بارگذاری روی سامانه برای هنرمندان و صنعتگران فراهم می شود. هنرمندان باید تصویر آثار، مشخصات آثار و سوابق خود را روی سامانه بارگذاری کنند و قیمت محصول و ابعاد و اندازه و وزن محصول را هم درج می کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی توضیح داد: سرویس خدمات شرکت پست جمهوری اسلامی به سامانه نمایشگاه مجازی متصل است که بر اساس وزن محصول نمایشگاهی قیمت را مشخص می کند و خریداران از هر نقطه ای که محصول را خریداری می کنند بر اساس مبدا و مقصد وزن محصول قیمت مشخص و اعلام و با ۳۰ درصد تخفیف مبلغ به صورت آنلاین پرداخت می شود.

نیکزادفر گفت: در حال حاضر روی صادرات و بسته بندی صنایع دستی کار می کنیم، که صنایع دستی کشور در این حوزه ضعف دارند و کار ویژه انجام می دهیم قصد داریم با جذب سرمایه گذار و تبلیغات، مرحله بین المللی نمایشگاه مجازی اعم از صادرات و فروش را هم عملیاتی کنیم.

منبع: ایرنا

223178