رهایی قاتل از چوبه دار

تلاش های بزرگان، شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت سنندج باعث بخشش قاتل از سوی پدر مقتول گردید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، قاضی این پرونده با تایید این خبر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهریور ماه 96 در شهر سنندج در پی یک نزاع خانوادگی پسر، پدر خود را به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتا در سال 1397 حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم گردید؛ پرونده به شعبه ویژه کانون اصلاح و تربیت شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می شود.

بهادر اسدی ادامه داد: با تلاش اعضای این شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم نهایتا در تاریخ بیست و دوم آبان ماه امسال اولیای دم حاضر به گذشت از قصاص قاتل گردیدند.


بیشتر بخوانید:

پای طناب دار بر قاتل اعدامی چه گذشت؟

حکم اعدام روح‌الله زم تکذیب شد + عکس


وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید گفت که این پرونده هشتمین پرونده قتل عمدی بود که در سالجاری با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم به خیر شده است.

اسدی با اشاره به نقش اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه، عنوان کرد: حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است لذا از اقدام انسان ‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر می کنیم.

آیین مهر ـ استان کردستان

222965