نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لزوم هم صدایی مجلس و دولت در لغو تحریم‌ها

مجلس و دولت باید در برابر دنیا یک صدا باشند و آن یک صدا هم برداشتن تحریم‌ها و متعهد شدن طرف‌های غربی به تعهدات‌شان در موضوع برجام است. از دولت توقع داریم که با مجلس شورای اسلامی و ملت ایران هم صدا باشد و تمام قد از این مصوبه مجلس شورای اسلامی که در راستای کمک به دولت و کمک به نظام و کشور است، حمایت کند.

محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص طرح مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: مصوبه مجلس یک پیام برای غربی‌ها خواهد داشت و آن هم این است که جمهوری اسلامی ایران دیگر حاضر نیست بیش از این به طرف غربی اعتماد داشته باشد. تصمیم مجلس شورای اسلامی ایران و تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران که باید این مصوبه مجلس را اجرایی کند، یک تصمیم جدی است و اگر در این بازه زمانی باقی‌مانده نسبت به برداشتن تحریم‌ها اقدام نکنند، ایران نیز به تعهدات خود عمل نخواهد کرد.

آصفری افزود: به اعتقاد بنده طرف‌های برجام رفتار خود را در این موضوع تغییر خواهند داد و اختلافی بین 1+4 صورت خواهد گرفت. کشورهایی که سرباز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند ممکن است مقاومت کنند اما اکثر آن‌ها نسبت به تغییر رفتار خود در موضوع برجام اقدام خواهند کرد و مهم‌ترین اثر آن اختلافی خواهد بود که بین 1+4 به وجود خواهد آمد و نتیجه آن این است که بیش از این به تحریم‌های ناجوانمردانه، بی‌منطقی و بی‌قانون علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام نخواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مجلس و دولت باید در برابر دنیا یک صدا باشند و آن یک صدا هم برداشتن تحریم‌ها و متعهد شدن طرف‌های غربی به تعهدات‌شان در موضوع برجام است. در حقیقت اقدام مجلس کمک به دولت بوده است که دولت بتواند قدرت چانه‌زنی داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس به دولت کمک کرده است تا دولت بتواند پول‌هایی که در مبادلات اقتصادی، فروش نفت و ... به دست آمده و بالغ بر 40 میلیارد دلار است را به کشور برگرداند و برگشتن این پول می‌تواند به اهداف و برنامه‌های دولت کمک کند.

آصفری اظهار داشت: از دولت توقع داریم که با مجلس شورای اسلامی و ملت ایران هم صدا باشد و تمام قد از این مصوبه مجلس شورای اسلامی که در راستای کمک به دولت و کمک به نظام و کشور است، حمایت کند. لازم به ذکر است که مصوبه مجلس فصل الخطاب است چرا که تبدیل به قانون می‌شود و اجرای قانون برای همه ارکان نظام ضروری است و به طبع دولت ملزم به اجرایی کردن قانون مصوبه مجلس است.

وی با اشاره به این‌که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و بر سفره مردم اثر گذاشته است، عنوان کرد: امروز بخش اعظمی از بودجه کشور محقق نمی‌شود و یکی از دلایل آن همین تحریم‌ها است. فشار آمریکایی‌ها و تحریم‌هایی که بر کشور متحمل شده است مانع جذب سرمایه‌گذار شده است. اگر بتوانیم با کشورها مبادلات اقتصادی داشته باشیم با توجه به جایگاه سرمایه‌گذاری خوب و فرصت‌های خوبی که برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور وجود دارد، می‌توان در اقتصاد کشور رونق ایجاد کرد.

محمدحسن آصفری در پایان بیان کرد: منتظر این نخواهیم بود که تحریم‌ها برداشته شود و با تغییرات در لایحه بودجه‌ای که تقدیم مجلس شد، برای توان داخلی کشور فرصت فراهم خواهیم آورد تا بتوانیم در راستای جذب سرمایه‌گذار و اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام‌فروشی حرکت کنیم و بخش‌هایی از صنایع ما که امروز تعطیل شده‌اند را راه اندازی کنیم و به تولید و رونق اقتصادی کشور کمک کنیم.

222900