مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

مردم تخلفات و تعارضات به حیات وحش را سریعاً گزارش دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف ( تخلفات شکار، حیات وحش آسیب دیده یا زنده گیری) مراتب را با قید فوریت به اطلاع یکی از ادارات حفاظت محیط زیست با واحدهای محیط بانی برسانند یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۸۳۹۱ الی ۹۲  تماس حاصل نمایند.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، فردین حکیمی بیان داشت: هر ساله در فصول پائیز و زمستان به علت بارش برف و سرمای شدید در مناطق کوهستانی استان به ویژه مناطق بالادست بخش آسارا و طالقان، حیات وحش از جمله کل و بز وحشی برای فرار از سرما و تامین غذا و علوفه مورد نیاز خود به حاشیه جاده ها و روستاها پناه می آورند.

وی ادامه داد: به همین دلیل زمستان برای حیات وحش فصل پرخطری بوده و به جهت آسیب پذیر بودن نیازمند مراقبت و همکاری بیشتر جوامع محلی برای حفاظت از حیات وحش و جلوگیری از هرگونه آسیب به آنها هستیم.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه همیاران محیط زیست و جوامع محلی آسارا و طالقان که همواره دوستدار حیات وحش بوده و همکاری خوبی با محیط بانان دارند اما متاسفانه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب از شرایط آسیب پذیری حیات وحش در زمان بارش برف، سوء استفاده کرده و به شکار این حیوانات می‌پردازند.

حکیمی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شکار و صید هر گونه شکار، زنده گیری، نگهداری و خرید و فروش گونه های وحشی ممنوع است، تصریح کرد: متخلفین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان ناشی از شکار غیر مجاز به لحاظ کیفری نیز تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: جلوگیری از هر گونه تعارض احتمالی به حیات وحش باید مورد توجه مسئولین مربوطه و همنوعان قرار بگیرد و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف ( تخلفات شکار، حیات وحش آسیب دیده یا زنده گیری)، مراتب را با قید فوریت به اطلاع یکی از ادارات حفاظت محیط زیست با واحدهای محیط بانی برسانند یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۸۳۹۱ الی ۹۲ تماس حاصل نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در پایان افزود: با اشاره به پیشروی استقرار سکونتگاه‌ ها در زیستگاه ‌های حیات وحش و تشدید میزان تعارضات بین حیات وحش و انسان، برای جلوگیری از پیشروی استقرار سکونتگاه ها در زیست های حیات وحش و کاهش تعارضات، اقداماتی همچون مدیریت صحیح پسماندها و دفن بهداشتی زباله‌ها، عدم استفاده از کودکان برای نگهداری گله، انتقال کندوهای زنبور عسل به مکان مناسب، حصارکشی مناسب محل های نگهداری دام و... ضروری به نظر می‌رسد.

222682