مدیرکل هواشناسی استان کردستان خبر داد:

رشد480 درصدی بارشها در سقز/243 میلیمتر بارش در مریوان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: میزان بارش ها در شهرستان سقز نسبت به دور مشابه سال گذشته از رشد 480 درصدی برخوردار بوده است.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با پرسون اظهار داشت: خوشبختانه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته بارش نزولات آسمانی در کردستان از رشد 118 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: این افزایش میزان بارشها تنها در کمتر از 3 هفته به وقوع پیوسته است و این برای بخش کشاورزی و سفره های زیرزمینی آب بسیار حاضر اهمیت می باشد.

صدیقی در ادامه سخنان خود افزود: از سوی دیگر این میزان بارش تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت از رشد 41 درصدی برخوردار بوده است.


بیشتر بخوانید:

3192 کیلومتر از جاده های روستایی در کردستان برف روبی شد

ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کردستان


مدیرکل هواشناسی استان کردستان اظهار کرد: بیشترین میزان بارش ها در سالجاری در مریوان با 243 میلیمتر می باشد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان دهنده رشد 160 درصدی نزولات جوی در این شهرستان دارد.

وی تصریح کرد: با این وجود میزان بارش در شهرستان سقز امسال بسیار خوب بوده و 480 درصد رشد نسبت به سال بارشی پارسال داشته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کردستان دارای گردنه های برفگیر و کوهستانی زیادی است که بیشتر بارش در این مناطق به صورت برف مشاهده می شود و امسال در بیشتر این گردنه شاهد بارش برف و کولاک بوده ایم./انتهای پیام

آیین مهر ـ استان کردستان

222579