رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد:

دستگیری باند جاعلان صدور کارت پرستاری

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: فردی با شناسایی افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی در قبال گرفتن ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون ریال، کارت جعلی نظام پرستاری برای آنها صادر کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، محمد نادربیگی بیان داشت: مأموران پلیس مبارزه با جعل کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز، در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر معرفی فردی به عنوان پزشک و شخصی دارای نفوذ در سازمان نظام پزشکی، با شناسایی افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی و تهیه کارت جعلی پرستاری در قبال گرفتن ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون ریال کارت نظام پرستاری برای آنها صادر کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته از شخص مورد نظر، تصریح کرد: مشخص شد که نامبرده با سوءاستفاده از اصطلاحات پزشکی با جلب اعتماد، افراد را جذب و اقدام به تهیه کارت‌های نظام پرستاری برای افراد شاغل در برخی بیمارستان‌ها کرده است.

این مسئول ادامه داد: با انجام تحقیقات پلیسی ۲ متهم اصلی شناسایی و در ۲ عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از منزل آن‌ها ۱۰ قطعه کارت نظام پرستاری جعلی با هویت مختلف و مدارک هویتی کشف شد.

نادربیگی اضافه کرد: متهمان در اعترافات، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از افراد شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی اقرار کرده و اذعان داشتند که با دریافت ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون ریال از افراد اقدام به صدور کارت جعلی کرده و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: تاکنون ۱۱ نفر از متهمان اصلی شناسایی و ۹۶ نفر از کسانی که برای آنها کارت صادرشده بود، شناسایی و متهمان با قرار ۴ میلیارد تومانی وارد زندان شدند.

222537