مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین‌دژ:

تردد در محور شاهین‌دژ - تکاب نیاز به زنجیر چرخ دارد

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین‌دژ گفت: تردد در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی محور شاهین‌دژ - تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی به ویژه گردنه "مایین‌بلاغ" به علت بارش برف و لغزنده بودن جاده نیاز به زنجیر چرخ دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، کاظم پاشایی افزود: هم اکنون بارش بارف و کولاک در محور شاهین‌دژ به سمت تکاب ادامه داشته و رانندگان وسایل نقلیه برای تردد در گردنه مایین بلاغ باید از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانی استفاده کرده و سوخت کافی نیز به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در این گردنه به ۱۰ سانتی‌متر رسیده است، ادامه داد: با پلیس راه مسقر در این محور هماهنگ شده چنانچه راننده خودرویی زنجیر چرخ نداشته باشد از تردد آن در این گردنه جلوگیری به عمل آید.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین‌دژ اظهار داشت: با وجود بارش برف، تمام محورهای مواصلاتی و راه‌های دسترسی شهری و روستایی شاهین‌دژ باز بوده و تردد در آنها به کندی در جریان است.


بیشتر بخوانید؛

صرفه جویی میلیاردی با اصلاح تجهیزات فولادسازی در فولاد خراسان

کشف بیش از ۱۳۹ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی


وی با بیان اینکه رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند، ادامه داد: به علت بارش برف و کاهش دید تردد خودروهای سنگین از جمله تریلی، وانت و برخی از خودروهای سواری از جمله پیکان در این محور با محدودیت همراه است.

پاشایی بیان کرد: تمام خودروها و تجهیزات این اداره از روز گذشته در همه محورها اقدام به برف‌روبی و نمک پاشی کرده و این روند تا مطلوب شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: شهروندان و مسافران این شهرستان در فصل بارش قبل از سفر بهتر است از وضعیت جاده‌ها با تماس با شماره تلفن ۶۳۲۲۷۳۰-۰۴۴۴ اطلاع پیدا کنند.

شاهین‌دژ دارای ۲۱۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است و بیش از ۴۲ درصد راه‌های روستای این شهرستان آسفالت هستند.

منبع: ایرنا

221859