معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد:

ممنوعیت خروج مرغ از استان کردستان/ افزایش قیمت مرغ مقطعی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت:قبل از این وضعیت مرغ تولید شده در کردستان به 12 استان کشور صادر می گردید ولی با توجه به افزایش قیمت مرغ تا اطلاع ثانوی هرگونه صادرات مرغ از کردستان به مناطق دیگر کشور ممنوع و جرم می باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری،؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان امروز در ستاد تنظیم بازار این استان اظهار داشت: در روزهای اخیر اقدامات و کارهای خوبی برای تشدید نظارت ها بر بازار انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ معلول افزایش نهاده های دامی است، گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی باعث گردید که جوجه ریزی در کشور 82 قطعه شود در حالی این عدد یکصد میلیون قطعه می باشد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: با این وجود میزان جوجه ریزی در کردستان نسبت به میانگین کشوری بازهم بالاتر بوده است ولی این امر نتوانست جلوی گرانی قیمت مرغ را بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: مهرماه امسال 103 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که ورود این تعداد به چرخه عرضه، قیمت مرغ را به 20 تا 22 هزار تومان کاهش خواهد داد.

وی بیان کرد: برای تعدیل قیمت ها نیازمند تعامل و همکاری همه بخش های دولتی و خصوصی در کشور و استان هستیم.

معاون استاندار کردستان افزود: وقتی نهاده و امکانات در اختیار مرغداری‌ها قرار می‌گیرد آنها نیز باید همکاری داشته باشند و متناسب با حمایت‌های دولتی و قیمت نهاده‌هایی که به صورت آزاد تامین می‌شود یک قیمت مشخص برای عرضه مرغ تعیین شود.

جعفری با اشاره به اینکه گرانی قیمت مرغ مقطعی است، گفت: برای تعدیل بازار مرغ 160 تن مرغ منجمد در روزهای آینده در سطح استان توزیع می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قبل از این وضعیت مرغ تولید شده در کردستان به 12 استان کشور صادر می گردید ولی با توجه به افزایش قیمت مرغ تا اطلاع ثانوی هرگونه صادرات مرغ از کردستان به مناطق دیگر کشور ممنوع و جرم می باشد.

آیین مهر ـ استان کردستان

221838