فرمانده انتظامی استان کردستان:

باند سارقان حرفه ای خودرو در کردستان متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 5 نفر از اعضای باند سارقان حرفه ای خودروی در استان کردستان دستگیر شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سردار علی آزادی امروز در جمع خبرنگاران به برخی از اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در هفته های گذشته بیش از 30 خودرو در سطح استان رها شده بودند در حالی که امکانات داخلی آنها و... به سرقت رفته بود.

فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: این موضوع باعث گردید در این زمینه پرونده ای ویژه برای دستگیری سارق یا سارقان خودروی های کشف شده در پلیس آگاهی استان کردستان با حضور کارآگاهان این دایره تشکیل شود.

سردار آزادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در روند بررسی ها، کارشناسان متوجه غیر اصیل بودن ارکان و سند نمره بودن خودروها مشکوک شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با قوت گرفتن این احتمال که موضوع سند نمره کردن کار باند های حرفه‌ای است، بررسی های میدانی و استفاده از روش های خاص پلیسی به خصوص بهره گیری از بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار در اولویت ماموریت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: لذا پس از تشکیل پرونده برای سرقت های مذکور، 5 نفر در این باره دستگیر شده اند که با خرید مدارک خودروهای تصادفی ارکان اصلی را تغییر و به فروش می رساندند.

سردار آزادی عنوان داشت: متهمان در اعترافات خود عنوان کرده اند که خودروهای تصادفی را با اسناد و مدارک خریداری و سپس خودروهای مشابه آن را سرقت می کردیم و در کارگاه‌های خود با تعویض و جابه جایی ارکان فنی، آنها را سند نمره و سپس به فروش می رساندیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده سرقت، برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده اند.

آیین مهر ـ استان کردستان

221564