شهردار میبد:

پیشرفت میبد در گرو عقد قرارداد بازنگری طرح جامع است

شهردار مبید گفت: با عقد قرارداد بازنگری طرح جامع میبد توسط راه و شهرسازی با مشاور، گام مهمی در پیشرفت و آبادانی شهر برداشته خواهد شد و این نقشه راهیست برای ده سال آینده و باید به سمتی پیش برویم که ضابطه‌مندتر از گذشته بتوانیم بافت شهر را در تمام حوزه ها حفظ کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، نقوی شهردار مبید در دیدار با بابایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان درخصوص همکاری و تعامل بین این دو ارگان گفت: همکاری شهرداری و راه وشهرسازی یک همکاری لاینفک است که در اولین گام درعرصه صدور پروانه بایستی تعاملات با راه و شهرسازی صورت گیرد، ضمن انتقاد به این روند طولانی شدن پاسخ به استعلامات در گذشته در حال حاضر همکاری خوبی را شاهد هستیم و اخیراً تغییرات محسوسی در خصوص روند صدور آرای کمیسیون ماده 12دیده می شود و سرعت عمل افزایش یافته که از این بابت تشکر می کنم.

وی افزود: یکسری توافقاتی از گذشته انجام شده که باید با همدلی و همکاری بیشتر و سریع‌تر اسناد پیگیری شود، در واگذاری هایی صورت گرفته، انتقال سند انجام گردد تا بتوانیم خدمات شایسته تری ارائه دهیم.

شهردار میبد درخصوص لزوم زیرساخت ها در توسعه شهری عنوان کرد: توسعه شهر در حوزه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی مستلزم داشتن زیرساخت هایست که این زیرساخت، همین قطعات زمین هایست که در زمان های گذشته راه و شهرسازی به شهروندان واگذار نموده که بایستی حق السهم شهرداری از فروش زمین های دولتی براساس ضوابطی که وجود دارد پرداخت گردد.

نقوی درخصوص اولویت‌های شهرداری گفت: یکی از اولویت های ما احداث پایانه شهر میبد است که طرح آن در راه وشهرسازی استان مطرح شده و با حضور مسئولین شهرستانی پیگیری هایی در این صورت گرفته اما هنوز پاسخ مشخصی دریافت نشده است.

وی واگذاری زمین های پیرامون بام میبد را از اولویت های دیگر شهرداری عنوان کرد و افزود: بام میبد با مساحت 25 هکتار که از سوی منابع طبیعی درگذشته واگذار شده بود، اکنون پروژه بازآفرینی و بازسازی آن در حال انجام است و طرح های پردیس موزه و میراث فرهنگی با محوریت معرفی تاریخی هنر، فرهنگ و آداب و رسوم شهر میبد به گردشگران، پردیس فرهنگ و هنر در راستای تقویت حس مکان و تاکید بر هویت فرهنگی و بومی، پردیس طبیعت و سلامت(باغ سلامت بانوان) نمونه کوچک شده از اکوسیستم های طبیعی کویر با آب، اماده شده که امیدواریم با همکاری شما و واگذاری مابقی زمین های مشرف به میبد بتوانیم این طرح ها را عملیاتی نماییم.

در ادامه شهردار میبد گفت: یکی دیگر از اولویت های شهرداری رفع مشکل بوستان پرستار است که در سال گذشته به مناسبت روز درختکاری و به منظور قدردانی از زحمات سفیدپوشان خط مقدم درمان و مدافعان سلامت نام این بوستان بوستان پرستار نام گذاری شد که امیدواریم با کمک شما بتوانیم این پروژه را به انجام برسانیم.

نقوی درخصوص تسریع در روند پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده 5 عنوان کرد: تمام پرونده های کمیسیون ماده 5 به استان ارجاع داده می شود و با تعامل خوب این مجموعه در راه و شهرسازی استان، توانسته ایم خدمات سریع‌تری به شهروندان ارائه نماییم که رضایت آنان را در پی داشته است.

وی عدم تعیین تکلیف شهروندان را عامل بروز مشکلات خاص برای شهرستان عنوان کرد و افزود: تأخیر در پاسخگویی به شهروندان و عدم تعیین تکلیف آنان باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

نقوی از انعقاد قرارداد بازنگری طرح جامع خبرداد و گفت: با عقد قرارداد بازنگری طرح جامع میبد توسط راه و شهرسازی با مشاور، گام مهمی در پیشرفت و آبادانی شهر برداشته خواهد شد و این نقشه راهیست برای ده سال آینده و باید به سمتی پیش برویم که ضابطه‌مندتر از گذشته بتوانیم بافت شهر را در تمامی حوزه ها خصوصاً حوزه باغ های هم پیوند و کشتزارها، فریز نموده تا بعنوان تنفسگاه شهر برای آیندگان باقی بماند و در خصوص زمین های بایری که اطراف آنها ساخت و ساز انجام شده با رعایت ضوابط و قوانین مشکل شهروندان برطرف گردد.

انتهای پیام/

221511