با هدف توسعه مناسبات تجاری؛

نشست بزرگ تجاری ایران- اروپا در اواخر آذرماه برگزار می‌شود

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: همایش بزرگ تجاری ایران- اروپا با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در اواخر آذرماه سال جاری به صورت وبینار برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، از سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی، اظهار داشت: با همکاری مرکز بین‌المللی (ITC) و حمایت اتحادیه اروپا، همایش بزرگ تجاری ایران-اروپا (Iran-Europe Business Forum) با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه سال جاری صورت وبیناری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که با کمک موسسه آمبروزیتی ایتالیا برگزار خواهد شد، شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضور داشته و نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: این همایش و نشست‌های B to B مربوط به آن، در راستای استراتژی ملی صادرات جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار اروپا و ایجاد امکان برای تعامل اقتصادی و تجاری آنها با شرکت‌های اروپایی صورت می‌گیرد.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت‌ها برای برگزاری نشست‌های B to B خود در سایت اینترنتی اختصاصی این نشست بیش از ۲۰ روز (از ۱۱آذر تا اول دی‌ماه) فرصت خواهند داشت تا نسبت به هماهنگی و برگزاری این نشست‌ها با شرکای تجاری خود اقدام کنند. همچنین در سایت اختصاصی این نشست، جستجوی شرکت‌های موجود و ارسال تقاضا برای برگزاری نشست‌ها از ۱۱ آذر ماه (اول دسامبر) امکان‌پذیر خواهد شد.

سیدی با اشاره به اینکه نشست هم‌اندیشی تجاری در فضای آنلاین اختصاصی (پلتفرم) مربوط به این نشست برگزار خواهد شد، گفت: رویداد اصلی سه روزه شامل نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین نشست‌های اختصاصی درخصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌های بخش‌های صنعتی(قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری وخدمات( ICT) خواهد بود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، فعالیت‌های متنوعی به منظور بهره‌برداری حداکثری شرکت‌کنندگان طراحی شده که از دو هفته پیش از رویداد اصلی آغاز شده و تا یک هفته پس از رویداد اصلی در جریان خواهد بود.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت ارتقای ظرفیت شرکت‌های ایرانی، تشخیص و بهبود مهارت‌های مدیریتی آنها مرتبط با فرآیندهای تجارت جهانی و ایجاد ارتباط تجاری با شرکت‌های طرف اروپایی و تنظیم ملاقات‌های دوجانبه از طریق جستجوی شرکت‌های حاضر در رویداد و پیشنهاد برگزاری نشست‌ها در پلتفرم اختصاصی نشست است.

سیدی با تاکید بر منحصر به فرد بودن این رویداد برای مجموعه کسب و کارهای ایرانی و اروپایی، گفت: این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت‌های ایرانی و اروپایی می‌دهد همچنین احیای گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منجر شده و روابط اقتصادی بین دو طرف را مستحکم‌تر بسازد و در عین حال مسیر را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر هموار کند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشست به وب سایت رسمی رویداد به آدرس www.europeiranbusinessforum.com مراجعه کنند و ضمن دانلود و مطالعۀ بروشور برنامه نشست‌ها، فهرست سخنرانان، برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

آخرین مهلت ثبت‌نام شرکت‌های ایرانی و اروپایی تا پایان ۱۶آذرماه خواهد بود.

تجارت خارجی ایران با اروپا در هفت ماه سال جاری (فروردین تا مهرماه) بالغ بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.

حجم صادرات ایران به اروپا در بازه زمانی هفت ماهه سال جاری بالغ بر پنج میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۹۱ تن بوده که ارزش آن برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۳۸ دلار بوده است.

در میان کشورهای اروپایی اصلی‌ترین مقاصد صادراتی، ترکیه با یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۸ دلار بوده و پس از آن کشورهای روسیه، آلمان و ایتالیا قرار دارند. کمترین میزان صادرات نیز مربوط به اسکاتلند با ۱۳ هزار و ۹۵۲ دلار بوده است.

ایران به ۳۷ کشور اروپایی از جمله اتریش، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی و نروژ صادرات داشته است.

در بازه زمانی هفت ماهه از ۴۴ کشور اروپایی واردات انجام شده است که حجم آن بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۲۵ تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۰۳ دلار بوده است.

بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۴۰ دلار بوده و بعد از آن کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان قرار دارند.

ایران در مجموع از ۴۴ کشور اروپایی نظیر انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک، سوئیس، سوئد، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال، لهستان، اوکراین و روسیه واردات انجام داده است.

ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید. وزن کل کالاهای مبادله شده در این مدت ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

221157

سازمان آگهی های پرسون