امام جمعه یزد:

امروز الگوی بسیج در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است

امام جمعه یزدگفت: امروز الگوی بسیج در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که در سوریه و عراق به واسطه به کارگیری این الگو برکات فراوانی شامل حال مردم شد.

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد، صبح امروز در دیدار فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: همه تلاش‌های صورت گرفته سپاه و بسیج ان‌شالله در راستای رضای خدا است و خداوند نیز کمک خواهد کرد.

وی افزود: یکی از نتایج فعالیت‌های مخلصانه این است که موجب می‌شود تا دشمن دفع شود، همچنان که خداوند منان وعده داده است که «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

امام جمعه یزد ادامه داد: لذا باید همواره این نکته مهم را مدنظر داشته باشیم؛ حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره این مهم را مدنظر و نسبت به آن اعتماد راسخ داشته و دارند. لذا باید تلاش کنیم تا مسیر ما مسیر نصرت دین خدا باشد.

ناصری خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در استان یزد همه عزیزان منسجم و همدل فعالیت می کنند و شاهد هستیم که سپاه با انسجام و هماهنگی با دیگر مجموعه‌ها در حال فعالیت است و انصافا هم کارهای ارزشمندی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد، اظهار داشت: برگزاری این کنگره عظیم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آن اقدامی بسیار خوب و ارزشمند است و برای همه کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت می‌کنم.

امام جمعه یزد با اشاره به هفته بسیج عنوان کرد: امروز الگوی بسیج در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌طوری‌که در سوریه و عراق به واسطه به کارگیری این الگو برکات فراوانی شامل حال مردم شد.

ناصری تأکید کرد: بسیج در بحث دانش و علم پیش می‌رود و باید این حرکت جدی‌تر باشد؛ همچنین وقتی دشمن در فضای مجازی کار می‌کند بسیجیان باز هم باید به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: مقوله بسیج، دارای اهمیت فراوان است و باید تلاش کنیم این الگو و رویکرد را در زندگی بیش از پیش گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده است که نه مردم و نه کسبه و اصناف، توانایی فعالیت عادی خود را ندارند، لذا باید بسیج و روحانیت وارد میدان شوند و با محوریت مساجد و از بستر فضای مجازی برای حل مشکلات تلاش کنند.

ناصری بیان کرد: امروز تلاش حداکثری دشمن این است تا به هر شکل ممکن در مردم و جامعه ترس ایجاد کند و روحیه مردم را تضعیف کند، در چنین شرایطی وظیفه ما است تا با بازخوانی تاریخ واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: بدترین چیز برای ملت این است که خودش خود را قوی نداند، این از القائات دشمن است، اما باید ملت ایران نقاط قوت خود را بداند و بداند طبق وعده خدا ما با اتکا به خدا بر دشمنان فائق خواهیم آمد، لذا نباید از تبلیغات و تحرکات دشمن هراسید.

امام جمعه یزد گفت: البته باید مراقب دشمن بود، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند «اگر تو خواب باشی دشمن تو نمی‌خوابد و بیدار است»، کنایه از این که باید همیشه مراقب توطئه‌های دشمن بود؛ باید دست دشمن را از قبل خواند و برای آن برنامه داشت.

ناصری اظهار داشت: مناسب است که در ایام هفته بسیج، ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها و شرایط زمان دفاع مقدس تبیین و وصیت‌نامه‌های حضرت امام(ره)، سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدا بازخوانی شود.

وی تأکید کرد: نباید دعا و استغفار را در این ایام از یاد بیریم، بلکه باید این مهم را در میان بسیج و عموم جامعه به یک فرهنگ تبدیل کرد.

انتهای پیام/

221080