عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اجرای قانون «تامین کالاهای اساسی» باید اولویت دولت باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اولویت دولت باید اجرای طرح معیشتی مجلس باشد که با طی مراحل قانونی، تبدیل به قانون شده ولی در هر حال اگر دولت منابع مالی قانونی تامین طرح خود را داشته باشد، مجلس از آن استقبال می کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید طرح تامین کالاهای اساسی از سوی شورای نگهبان و احتمال هم پوشانی اجرای این طرح با تصمیم روز گذشته دولت مبنی بر پرداخت یارانه معیشتی گفت: در شرایطی که منابع دولت محدود باشد، اولویت با اجرای طرحی است که در مجلس مصوب شده و با طی مراحل قانونی، به قانون تبدیل شده است.

وی افزود: اما در ارتباط با یارانه معیشتی دولت که روز گذشته رئیس جمهور به آن اشاره کرد، قطعا اگر دولت منابع تامین اعتبار این یارانه را داشته باشد، می تواند این یارانه را محقق کند. چون به هر حال دولت یک بودجه هایی را دارد که در اختیار رئیس جمهور است. البته از آنجا که دوستان ما در دولت تا چند روز پیش تاکید می کردند که هیچگونه منبعی برای پرداخت یارانه ندارند، دقیقا نمی دانم که یارانه معیشتی اعلام شده را از کدام محل می خواهند پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین اگر منابع یارانه معیشتی دولت در دسترس باشد و دوستان در دولت نیز به این جمع بندی رسیده باشند که می توانند مضاف بر طرح معیشتی مجلس کمکی مالی به مردم بکنند، از نظر مجلس مانعی ندارد.

زنگنه با بیان اینکه طرح معیشتی مجلس احتمالاً تا یکی دو روز آینده از سوی رئیس مجلس ابلاغ و سپس لازم الاجرا خواهد شد، گفت: همانطور که عرض کردم اگر دولت منابع مالی قانونی تامین طرح خود را داشته باشد، مجلس از آن استقبال می کند ولی اگر منابع آن انحراف از قانون باشد، قطعا موانع آن باید حل شود در غیر اینصورت دیوان محاسبات به این تخلف ورود می کند.

منبع: تسنیم

221070