عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

ارتقای توان ملی راه شکست دشمن

هرجایی که ما توانمند شدیم و قدرت داشتیم دشمن در مقابل ما زانو زد و اگر ما قوی باشیم دشمن به خودی خود مأیوس خواهد شد. راه مأیوس سازی دشمن این است که ما با عزم جدی حرکت کنیم و مشکلات  پیش‌رو را با نگاه به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون، درخصوص نقش مسئولان در ارتقای توان ملی گفت: برای برون رفت از چالش‌های پیش رو دو دیدگاه وجود دارد یک دیدگاه این است که با چانه زنی سیاسی و دیپلماسی و مذاکره مشکلات را حل کنیم یعنی صرفاً راه برون رفت را مذاکره، مخصوصاً مذاکره با آمریکایی‌ها بدانیم.

سلیمی ادامه داد: دیدگاه دوم این است که ضمن این‌که ارتباط خود را با سایر کشورها داشته باشیم، از ابزار دیپلماسی نیز به موقع استفاده کنیم.

وی افزود: زمانی دیپلماسی نتیجه‌بخش است که توان ملی ما افزایش پیدا کرده باشد و دارای قدرت ملی باشیم. هر مقدار قدرت ملی ما بیش‌تر باشد قدرت چانه‌زنی ما در میدان دیپلماسی افزایش پیدا می‌کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مذاکره با آمریکا جز این‌که برخی از مؤلفه‌های قدرت ما را کاهش داد، خروجی دیگری نداشت و در مقابل هرجایی که ما توانمند شدیم و قدرت داشتیم دشمن در مقابل ما زانو زد.

علیرضا سلیمی در ادامه بیان کرد: نکته قابل توجه این است که شرطی کردن کشور می‌تواند آسیب‌های جدی به کشور وارد کند یعنی مثلاً نباید سرنوشت کشور را به سرنوشت انتخابات کشور دیگری گره بزنیم و تصور کنیم اگر فلان شخص رأی بیاورد مشکلات کشور حل می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مأیوس کردن دشمن به واسطه اتخاذ راهبردهای جدید در حوزه‌های اقتصاد، امنیت و فرهنگ، عنوان کرد: ما یک مسیر بیش‌تر نداریم و باید این مسیر را با اتخاذ راهبرد متفاوت به سمت آینده طی کنیم و آن راهبرد متفاوت این است که بنیادهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی خود را تقویت کنیم چرا که به هر میزان که در این حوزه‌ها قدرت پیدا کنیم، دشمن نمی‌تواند به ما تعرض کند.

سلیمی همچنین افزود: خوشبختانه در حوزه‌های امنیت و نظامی عزیزان ما خوش درخشیدند چرا که در این حوزه‌ها همدلی و هم‌داستانی وجود دارد و سیاست‌ها و راهبردهای متخذه، راهبردهای دقیق و استواری است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد و فرهنگ نقص‌ها و مشکلاتی داریم و باید این مشکلات شناسایی شوند و برای برون‌رفت از این مشکلات چاره‌اندیشی کنیم و با همدلی و هم داستانی این مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه اختلافاتی که گاهی بین تصمیم‌گیرندگان در این حوزه‌ها مخصوصاً در حوزه فرهنگ و حوزه اقتصاد وجود دارد، آسیب‌های جدی به کشور وارد کرده است و امیدواریم با تغییر در این حوزه‌ها بتوانیم نواقص و کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنیم.

علیرضا سلیمی در پایان با بیان این‌که اگر ما قوی شویم دشمن به خودی خود مأیوس خواهد شد، گفت: راه مأیوس سازی دشمن این است که ما با عزم جدی حرکت کنیم و مشکلات پیش‌رو را با نگاه به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم. باید با استواری تصمیم گرفت، با اراده حرکت کرد و با عزم جزم پای در راه نهاد و مسیر را تا رسیدن به موفقیت پیمود.

221001