معاون شرکت توزیع نیروی برق کردستان خبر داد:

راه اندازی 58 نیروگاه خورشیدی در استان کردستان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان از راه اندازی 58 نیروگاه خورشیدی در این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ «هیوا خرم» ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: 58 نیروگاه خورشیدی در سطح استان کردستان اره اندازی شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: از این تعداد نیروگاه 15 مورد آن که به صورت 5 کیلوواتی می باشند که در مدارس سطح استان کردستان نصب شده اند.

خرم با اشاره به پرداخت 185 میلیون تومان برای تولید انرژی از نیروگاه ها به تولیدکنندگان برق خورشیدی در کردستان افزود: خوشبختانه استقبال از نیروهای های خصوصی در سطح کردستان بسیار خوب بوده است و در حال حاضر 17 مشترک خصوصی در این استان اقدام به نصب نیروگاه خورشیدی بر روی پشت بام منازل مسکونی خود نموده اند.

این مقام مسوول ادامه داد: در راستای تحقق مصوبه تامین ۲۰ درصدی انرژی مصرفی ادارات از طریق منابع تجدید پذیر، ۲۶ اداره سطح استان اقدام به نصب سامانه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵۵ کیلووات بر روی پشت بام ساختمان های ادارات خود نموده اند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: همچنین کمیته امداد کردستان اقدام به استفاده از نیروگاه های کوچک برق خورشیدی برای مددجویان خود در سطح استان نموده است.

خرم در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مزایای استفاده از نیروگاه های خورشیدی کاهش مصرف سوخت های فسیلی است که این امر کمک شایانی به محیط زیست و نیز کاهش هزینه های برق خواهد کرد.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

210314