«حرف آخر» ایوب آقاخانی و شبنم قلی‌خانی

کارگردان فیلم «حرف آخر» از داستان این فیلم و روند ساخت آن می‌گوید.

به گزارش پرسون؛ ابراهیم شفیعی کارگردان فیلم سینمایی «حرف آخر» که در روزهای اخیر تولید آن شروع شده است درباره داستان این فیلم گفت: قصه این فیلم درباره قضاوت و تردید است؛ آدمی که درگیر قضاوت است و در یکی از قضاوت‌هایش دچار تردید شده و به دنبال درستی یا نادرستی آن می‌رود. در این میان داستان‌های عاشقانه‌ای نیز اتفاق می‌افتد و او مجبور است هر سه موردِ قضاوت، تردید و عشق را انتخاب کند.

وی درباره پایان داستان بیان کرد: در پایان داستان اتفاق عجیبی خواهد افتاد که اصلا با روند داستان هماهنگ نیست و مخاطب رودست بزرگی خواهد خورد.

شفیعی درباره ایده این فیلم توضیح داد: داستان این فیلم اقتباس آزادی از یک ماجرای واقعی است و در طول تحقیقات محسن زالی که یکی از قضات کشور هستند به ما مشاوره دادند.

این نویسنده از احتمال همکاری با بازیگرهای بیشتر در این فیلم گفت: بله بازیگرهای چندسکانسی هم وجود دارند که در ادامه فیلم به ما می‌پیوندند اما چون فعلا مشغول مذاکره با آن‌ها هستیم و چیزی قطعی نشده است، نام آن‌‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

کارگردان فیلم کوتاه «رولت» از روند فیلمبرداری در شرایط کرونایی موجود عنوان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم، از جمله تعویض ماسک، عوامل به صورت هر ۲ ساعت یکبار، ضدعفونی تمام وسایل و لوکیشن‌ها هر سه یا چهار ساعت یکبار، وجود ماسک، الکل و همه وسایل بهداشتی در صحنه، همچنین یک پزشک هم سر صحنه حضور دارد که هر روز از همه تست می‌گیرد.

شفیعی که پیش از این اعلام کرده بود، می‌خواهد این فیلم را برای نمایش در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده کند، در پایان درباره برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با توجه به آخرین اخبار موجود، احتمال برگزاری این جشنواره در بهمن‌ماه را می‌دهیم و همه تلاش خود را برای آماده‌سازی فیلم تا آن موقع انجام خواهیم داد، همچنین زمزمه‌هایی وجود دارد که این جشنواره به فصل بهار موکول خواهد شد که اگر قرار باشد در آن فصل برگزار شود پس ما وقت بیشتری برای آماده کردن فیلم داریم زیرا «حرف آخر» مقداری کار جلوه‌های ویژه دارد که اگر جشنواره دیرتر برگزار شود، کار خود را تمیزتر انجام خواهیم داد ولی در صورت برگزاری در ماه بهمن قطعا عجله ما هم بیشتر خواهد بود.

ایوب آقاخانی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، علی استادی، علی باقری، مونا کرمی، و ندا جعفری و سهیل محبی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل «حرف آخر» می‌توان به تهیه ‌کننده: علی شاه‌حاتمی، مدیر فیلمبرداری: مجید طرقی، دستیار اول فیلمبردار: رضا گوگانى، مدیر صدابرداری: جلال سعادت‌یار، دستیار صدابردار: احمد دزفولى، طراح گریم: زهرا عباسی، گریم: عرفان پورمند، طراح صحنه و لباس: علی اسماعیلی و زهرا کریمی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مسعود قدسی، دستیار دوم کارگردان: ابراهیم لطیفى، دستیار سوم کارگردان: سحر برجى، مدیر تولید: علی نجاریان، مدیر تدارکات: اصغر پسندپور، عکاس: آرمین فلکی، فیلمبردار پشت صحنه: مجتبى فروزان، مشاور فیلمنامه: دکتر محسن زالی، مشاور رسانه‌ای: بابک جوادی، منشی صحنه: سمانه دالوند، تدوین: سینا گنجوی، آهنگساز: اکبر بلالی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: امیرحسین پولادی، صداگذاری: مهرداد براتی اشاره کرد.

منبع: صبا

210142