حسین کاشانی پور در گفتگو با پرسون:

وحدت اسلامی و استکبارستیزی زمینه ساز افول جهان استکبار هستند

استکبار ستیزی ملت ایران قوت آفرین و قدرت آفرین برای ملت ایران و شکننده هیمنه پوشالی استکبار بوده است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب، مقاومت و استکبار ستیزی را عوامل افول و زمینه ساز افول جهان استکبار می‌بینند.

حسین کاشانی پور کارشناس سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در تشریح استکبار ستیزی به عنوان یکی از عناصر مهم در بحث انقلاب اسلامی از ابتدا تا به امروز گفت: در لطمات واردشده به ملت ایران در طول حاکمیت رژیم منحوس پهلوی و پس از آن وقوع 3 واقعه در روز 13 آبان در سه سال مختلف، ردپای استکبار دیده میشود.

وی در ادامه گفت: تظاهرات و حضور مردم بعد از فاجعه خونین 17 شهریور برای مدتی فروکش کرد و مردم در حال تجدید قوا برای ایستادگی در مقابل شاه بودند. 6 آبان ماه ۵۷ سفارت آمریکا طی نامه‌ای خواستار سیاست مبتنی بر زور شد و در جلسه 12 آبان ماه که با حضور سران حکومت نظامی و رژیم شاه و نماینده آمریکا تشکیل شد، تصمیم گرفتند به جای شلیک عمودی، افقی شلیک کنند و 65 دانش آموز را به خاک و خون کشیدند و ۱۳ آبان سیلی جوانان بر پیکر استکبار نواخته شد.

کاشانی پور با بیان این که از زمان رژیم منحوس پهلوی تا به امروز مرتب شاهد دخالت‌های آمریکا، ساختار سازیها برای خشونت و سرکوب مردم و طراحی کودتا بوده‌ایم، تشریح کرد: در تاریخ تعاملات بین‌المللی هیچ لحظهای را که استکبار در راستای چپاول منابع ملت ایران تلاش نکرده باشد، نمی‌بینیم. بنابراین لازم است با چنین استکباری که همیشه در حال توطئه چینی علیه ایران است، مبارزه شود.

وی ادامه داد: خواسته استکبار نه تنها از ایران بلکه از کل جهان زیاده خواهی، چپاول کشی، کودک کشی و جنگ افروزی است و برای همین باید با استکبار مقابله کنیم تا بتوانیم اقتدار پیدا کنیم و بتوانیم روی پای خود بایستیم و به منابع و منافع خود دست پیدا کنیم.

استکبار ستیزی سرآغاز افول جهان استکبار

کاشانی پور بیان کرد: سیلی جوانان ایران بر پیکر استکبار در ۱۳ آبان ۵۸ به گفته امام خمینی (ره) انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب بود چرا که در این اقدام هیمنه استکبار شکست شد.

وی در ادامه اظهار داشت: استکبار ستیزی ملت ایران قوت آفرین و قدرت آفرین برای ملت ایران و شکننده هیمنه پوشالی استکبار بوده است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب، مقاومت و استکبار ستیزی را عوامل افول و زمینه ساز افول جهان استکبار می‌بینند.

کاشانی پور با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی و مقاومت بر آمده از وحدت اسلامی عنوان کرد: با تکیه بر این وحدت و مقاومت توانستیم با استکبار جهانی مقابله کنیم و شاهد نتایج استکبارستیزی باشیم. بزرگترین آورده و نتیجه استکبارستیزی این است که مسیر سراشیبی افول و سقوط آمریکا و مستکبران عالم را هموار کرده است.

کاشانی پور با بیان این که وحدت اسلامی و استکبار ستیزی دوباله هم هستند، بیان کرد: مستکبران تلاش می‌کنند از افراطی‌گری شیعه و سنی حمایت کنند و در بین صفوف امت اسلامی رخنه ایجاد کنند اما گفتمان وحدت اسلامی که حضرت امام (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بعد از پیروزی انقلاب آن را توسعه دادند و رهبر معظم انقلاب آن را پیگیری کردند و گسترش دادند، زمینه‌ساز شکل‌گیری مقاومت اسلامی شد که در آن هم شیعه و هم سنی حضور دارند.

وی در پایان گفت: ایران توانست با استکبارستیزی و مقاومت اسلامی دفع شر کند و این قدرت و اقتدار را برای جهان اسلام به نمایش بگذارد که این قوت و قدرت و اقتدار ایجاد شده و ذات پلید و نادرست استکبار زمینه‌ساز افول استکبار و آمریکا شده و به همین زودی شاهد سقوط آن‌ها هستیم.

209573