مدیر کل امور عشایر فارس:

فارس قطب عشایری کشور

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان این‌که فارس قطب عشایر کشور است افزود: تامین انواع نهاده‌های دامی عشایر به منظور تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت از اولویت‌های اداره‌کل امور عشایر است.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ روح الله بهرامی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه اداره کل و تشکل‌های عشایری فارس، تکمیل فرآیند و زنجیره تولید انواع تولیدات دامی می‌باشد که در همین راستا با مشارکت کارخانه تولید خوراک دام قشلاق فیروزآباد، نیاز عشایر در انواع کنسانتره و خوراک دام با ضریب تبدیل و بهره‌وری بالا تولید و در قالب جیره تغذیه بین عشایر عرضه خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان این‌که افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد مشکلاتی را برای عشایر استان به وجود آورده افزود: با همکاری اتحادیه عشایری، نهاده‌های دامی با کیفیت و با قیمت مناسب تامین و از طریق شرکت‌های تعاونی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.
بهرامی افزود: نهاده‌های دامی اعم از سبوس، سویا و جو، به طور مستمر تامین، حمل و بین عشایر توزیع می‌شود و تاکنون بیش از ۵۱ هزار تن انواع علوفه بین جامعه عشایری توزیع گردیده است.
وی با تاکید بر این‌که مجموعه تشکل‌ها و اداره کل امور عشایر متولی جامعه عشایر سیار و کوچ رو می‌باشند افزود: بر اساس مصوبه سومین جلسه شورای تعاون اداره کل امور عشایر استان، ثبت نام خانوار‌های عشایری در سامانه جامع بانک اطلاعاتی عشایر (نماد) امری الزامی می‌باشد و از این پس تمامی خدمات قابل ارایه به عشایر، منطبق با لیست ثبت نام افراد در این سامانه خواهد بود و تلاش می‌گردد که خدمات به عشایر واقعی داده شود.
نوا نیکو _ استان فارس

209470