کارشناس مسئول واحد حفظ نباتات شهرستان کوارمطرح کرد؛

تولید و توزیع محصولات سالم اولویت جهاد کشاورزی

کارشناس مسئول واحد حفظ نباتات شهرستان کوار در دومین جلسه کمیته ساماندهی سموم سال ۹۹ تولید و عرضه محصولات غذایی سالم و با کیفیت برای تمام اقشار جامعه را از اولویت‌های جهاد کشاورزی دانست.

به گزارش سایت خبری پرسون، سهراب ریحانی با اشاره به ساماندهی کلینیک‌های گیاه پزشکی و فروشگاه‌های سموم و افزایش تعداد فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی گفت: همه فروشندگی‌های سموم ملزم به بکارگیری کارشناس فنی متخصص در رشته گیاه پزشکی هستند و اعضا کلینیک‌های گیاه پزشکی نیز باید از فارغ التحصیلان این رشته باشند.
وی در ادامه خاطر نشان گرد: با توجه به مخاطرات فراوان سموم و تاثیر آن بر سلامت جامعه، وضعیت نامناسب سموم به ویژه وجود سموم تقلبی و بی‌کیفیت و تجویزهای نادرست در این زمینه، نظارت دوره‌ای و مستمر بر فروشگاه‌های سم در دستور کار قرار گرفت.
ریحانی الزام کلیه فروشگاه‌های سم به ثبت سموم توزیع شده طبق فرمت ارسالی از جهاد کشاورزی را خاطر نشان کرد و افزود: شناسایی فروشندگان سیار غیرمجاز با پیگیری اداره صنعت، معدن و تجات و باهمکاری نیروی انتظامی جهت معرفی به مراجع قضایی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از توزیع سموم پرخطر و بدون نسخه گیاه پزشکی توسط فروشگاه‌های سموم به خصوص برای محصولاتی که مصرف تازه‌خوری دارند، فروشندگان ملزم به تهیه و عرضه سموم بی‌خطر و سموم بیولوژیک و گیاهی شدند.

نوا نیکو _ استان فارس

209190