مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد:

شهوار فاروق شهره‌ی ملی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اعلام این‌که انار شهوار و زردنار فاروق شهرت ملی دارد افزود: برداشت انار شیرین شهوار از اوایل مهرماه و رقم محلی «زردنار» و میخوش از ابتدای آبان آغاز شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ عزیز رحیمی تصریح کرد: علاوه بر ارقام محلی، برداشت ارقام بریت، رباب و انار سیاه دارویی نیز از اوایل آبان آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
وی با بیان این‌که انار تولیدی فاروق علاوه بر تامین نیاز داخلی شهرستان، به استان‌های هم‌جوار و حتی استان تهران نیز ارسال می‌شود افزود: بخش دیگر این محصول نیز در تولید رب انار، ترشی و سرکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: هرساله با برگزاری جشنواره انار فاروق، علاقه‌مندان زیادی از سراسر کشور از جشنواره بازدید و انواع انار و فرآورده‌های آن را خریداری می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تاکید کرد: برداشت انار در این شهرستان برای بیش از یک هزار نفر اشتغال موقت ایجاد کرده است.
این مقام مسئول یادآور شد: کیفیت انار و پیشینه تاریخی و قنوات فراوان فاروق، گردشگری این منطقه را رونق بخشیده است.
این مقام مسئول گفت: رقم جدید واندرفول که مقاوم به افت کرم گلوگاه است از سال ۱۳۹۶ در این شهرستان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و در صورت سازگاری و باردهی مناسب، کشت این رقم توسعه می‌یابد.
رحیمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال بالغ بر ۲۵ هزار تن انار مرغوب در فاروق تولید و روانه بازار شود.
شهر فاروق در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال مرودشت واقع شده است.
نوا نیکو _ استان فارس

209145