نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد:

لزوم تعریف وقف‌های جدید در حوزه‌های آموزشی و تربیتی

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم تعریف وقف‌های جدید در حوزه‌های آموزشی و تربیتی، عنوان کرد: البته این کار باید با دقت انجام شود؛ در بعضی وقف‌نامه‌ها نوشته شده درآمد صفر، یعنی یک ملک وجود دارد که شاید ارزشمند هم باشد اما درآمدی ندارد، چنین وقفی به کار تعلیم و تربیت نمی‌خورد.

فارس _ پرسون؛ ‌آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنجشنبه، اول آبان در جلسه کمیته عالی موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس که با حضور آیت‌الله اعرافی در شیراز برگزار شد، گفت: مسئله تعلیم و تربیت امری بسیار واجب و لازم است و این کار مهم در ابتدا کار نهاد دین بوده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به این‌که تامین هزینه‌های تعلیم و تربیت یکی از مباحث مهم هر کشوری بوده است، خاطرنشان کرد: راه حل وقف که در اسلام بسیار مورد توجه قرار دارد یکی از راه‌ حل‌های تاثیرگذار به‌شمار می‌رود که در سایر کشورهای جهان هم به اشکالی اجرا و دنبال شده است.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که در ایران به عنوان یک کشور اسلامی باید برای گسترش و تعمیق وقف تلاش ویژه‌ای انجام شود، استفاده از ظرفیت وقف در مسیر ایجاد منابع پایدار برای فعالیت بهتر و مطلوب‌تر حوزه‌های علمیه در استان فارس را متذکر شد.

آیت‌الله دژکام همچنین گفت: این جمله را از طرف مدیرکل اوقاف فارس می‌گویم؛ "مدیرانی اگر انتظار دارند درآمد موقوفه غیر موقوفه‌الیه هزینه شود، از این کار دست بردارند که کار حرامی است".

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208655