معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد؛

لزوم ثبت اطلاعات فعالان گردشگری در سامانه “جانا”

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات فعالین گردشگری در سامانه «جانا» به آدرس http://myst.mcth.ir/ گفت: این سامانه که به سامانه‌ی «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق وب سرویس متصل می‌شود، به پرداخت عادلانه تسهیلات به تاسیسات گردشگری کمک می‌کند.

فارس _ پرسون؛ اسماعیل برات در جمع مدیران و فعالان بخش گردشگری فارس گفت: در گفت‌و‌گوها و جلساتی که با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشته‌ایم، معرفی تاسیسات گردشگری باید از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام شود.


معاون دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور درخصوص راه‌اندازی سامانه جانا گفت: ابتدا با سامانه جانا را در ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت اجرا کردیم تا اگر نواقصی در فرآیند بود، آن را رفع و سپس به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شد و در حال حاضر نظارت بر بیش از ۱۲۰۰۰ واحد از تاسیسات گرشگری کشور از طریق سامانه جانا انجام می‌شود.

برات در خصوص ضرورت اخذ کد شناسه (QR code) اظهار کرد: همه تاسیسات گردشگری موظف هستند تا نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه جانا اقدام کرده و همکاران استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مکلف هستند ظرف ۲۴ ساعت اطلاعات وارده را بررسی و مورد صحت سنجی قرار دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشوق‌های خوبی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده است. اما اعطای همه مشوق‌های حمایتی از قبیل تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و... همه منوط به اخذ رمزینه در سامانه جانا است.

برات در پاسخ به درخواست تشکل‌های گردشگری مبنی بر ضرورت روان سازی صدور مجوزها نیز اظهار کرد: صدور هیچ مجوزی در حوزه‌ی گردشگری در صورت دارا بودن شرایط لازم نباید بیش از ۳۰ روز طول بکشد.

وی افزود: برای روان سازی صدور پروانه‌ها قانون مدت زمان معینی تعریف کرده است و اگر مرجعی پاسخ استعلام را در موعد مقرر نداد جواب آن مرجع مثبت تلقی می‌شود.

برات همچنین با اشاره به اهمیت صنایع دستی در رونق گردشگری، عنوان کرد: یکی از موارد پیش بینی شده در ضوابط ارزیابی و درجه بندی هتل‌ها استفاده از صنایع دستی همان منطقه است.

وی گفت: اعطای تمام مشوق‌های حمایتی از قبیل تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و... همه منوط به اخذ رمزینه در سامانه جانا است.

معاون دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در حوزه فرهنگ و هنر دارای جایگاه رفیعی در کشور است، بیان کرد: اتفاقات سال ۹۸ و پس از آن بیماری کرونا صدمات زیادی به گردشگری زده است، که برای جبران بخشی از این ضررها با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی و تلاش‌های معاون گردشگری کشور در ستاد ملی مدیریت کرونا، مصوب شد تسهیلات کم بهره و با تنفس شش ماهه به تاسیسات و فعالان گردشگری اعطا شود.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208560

مطالب مرتبط