رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران:

لزوم بازنگری دستمزد کارگران/ زندگی برای بازنشستگان سخت است

دهقان کیا گفت: درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار را داریم تا در نیمه دوم سال حقوق کارگران بازنگری شود.

به گزارش پرسون، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران، درباره افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: با جهش تورم بالایی که روبه رو هستیم، در رابطه با سبد هزینه خانوار افزایش ۲ برابری داریم.رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه زندگی برای قشر حقوق بگیر به خصوص کارگری و بازنشستگان تأمین اجتماعی در شرایط فعلی سخت شده است، گفت: به عنوان نماینده بازنشستگان تأمین اجتماعی درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار را داریم تا در نیمه دوم سال حقوق کارگران بازنگری شود.

دهقان کیا با بیان اینکه باید فکر اساسی برای حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه خط فقر ۱۰ میلیون تومان اعلام شده، با چنین شرایطی زندگی برای کارگران و بازنشستگان سخت است.

وی تصریح کرد: هر بازنشسته حداقل بگیر کشوری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، بازنشسته حداقل بگیر لشکری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بازنشسته حداقل بگیر سازمان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند که این تفاوت‌های فاحش زندگی را برای بازنشستگان تأمین اجتماعی سخت کرده است و مدام پیگیر این موضوع هستند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران تأکید کرد: اگر افزایشی برای دستمزد کارگران در نیمه دوم سال صورت گیرد، می‌توانیم حقوق بازنشستگان را نیز افزایش دهیم و ۳۰ تا ۴۰ درصد خط فقر را جبران کنیم.

دهقان‌کیا با بیان اینکه دولت باید کمک کند تا جلسه شورای عالی کار تشکیل شود، افزود: برای اثبات کارگر در نیمه دوم سال باید تجدیدنظر صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چند درصد دستمزد کارگران افزایش پیدا کند، حقوق‌ آن‌ها مناسب می‌شود؟ گفت: نمی‌توان در این باره عدد و رقم گفت، بلکه هر آنچه در توان است که برای شاغلان پرداخت شود، همان میزان برای بازنشستگان نیز اعمال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

208495