رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز:

کمبود فضای آموزشی در ناحیه ۴ شیراز

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز با بیان اینکه بضاعت و توان مالی بیش از ۷۰ درصد از مردم در این ناحیه آموزشی، پایین است و گاهی در امرار معاش روزانه هم دچار مشکل می‌شوند، از اصحاب رسانه خواست تا محرومیت این ناحیه آموزشی را به گوش مدیران مسئول برسانند تا شاهد اقدامات بیشتری در تامین فضای آموزشی در این ناحیه باشیم.

فارس - پرسون؛ اله‌یار رضایی سه‌شنبه ۲۹ مهر در یک کنفرانس خبری با اشاره به نیاز بیش از ۴۰ مدرسه به بازسازی در این ناحیه آموزشی، اظهار کرد: زمین برای ساخت فضای آموزشی مناسب در این ناحیه وجود ندارد و از این رو محروم شناخته می‌شود.

وی گفت: معمولا نیک اندیشانی که به مجمع خیرین مراجعه می‌کنند، ترجیح می‌دهند در نواحی یک و دو آموزش و پرورش شیراز، جایی که خود و بسیاری از بستگان آن‌ها سکونت دارند، در اقدام خیرانه سهیم شوند، هر چند اداره نوسازی مدارس در تلاش است تا خیران را به نواحی محروم سوق دهد.

پویش آجر به آجر
سرافراز موصلی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز در ادامه این نشست بر مشارکت همگانی در ساخت مدارس حتی با یک آجر تاکید کرد و افزود: هدف از پویش آجر به آجر، ترویج فرهنگ و مشارکت آحاد مردم به امر مدرسه‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه تا کنون گروه‌های جهادی مدرسه سازی، خیرین جوان با مشارکت‌های خُرد و کلان به این پویش پیوسته‌اند، خاطرنشان کرد: یک زوج جوان مرودشتی هزینه ازدواج خود را صرف احداث یک مدرسه در روستای خود کرد.

موصلی به کارنامه درخشان خیرین مدرسه ساز در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: هزار و ۲۵۷ مدرسه و ۶ هزار و ۵۱۴ کلاس درس افتتاح شده است.

وی همچنین به اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه ساز در سال ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: ۵۸ پروژه و ۴۱۱ کلاس افتتاح، ۱۲۶ پروژه و ۱۰۸۰ کلاس درس در دست ساخت است.

موصلی با بیان اینکه هیچگونه مدارس خشت و گلی در استان نداریم و ۷۸۰ مدرسه در استان نیازمند تخریب و بازسازی است، تصریح کرد: ۹۰ درصد از بخاری‌های نفتی در مدارس فارس جمع آوری شده است.

نوا نیکو - استان فارس

انتهای پیام

208457