معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

نیاز به تخت های بستری بیماران کرونا در استان افزایش یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ستاد مدیریت کرونا گفت: اکنون ۸۱۴ تخت فعال در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است اما با توجه به افزایش بستری ها در ده روز اخیر نیاز به تخت های بستری افزایش خواهد یافت.

کرمانشاه- پرسون؛ دکتر روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ستاد مدیریت کرونا استان اظهار داشت: در موج سوم شیوع کرونا در کشور هر روز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم. ۲۸ استان کشور در وضعیت قرمز هستند و در بین استانهای همجوار تنها استان کردستان در وضعیت هشدار است و بقیه در وضعیت قرمز هستند.

روشنی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش تعداد موارد بستری مربوط به کرونا در بیمارستانهای استان هستیم و روند افزایش به گونه ای است که تعداد موارد بستری در ۱۷ مهر ۵۰۲ نفر بوده که این تعداد در ۲۷ مهر به ۶۵۴ مورد رسیده که ۱۱۴ بیمار بستری در ۲۴ ساعت گذشته در بخش ویژه بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بیمارستانهای شهرستانها نقش بسیار مهمی در درمان و کاهش بار مراجعه در شهر کرمانشاه را برعهده دارند؛ از تعداد موارد بستری در شبانه روز گذشته ۲۳۳ بیمار در شهرستانها بستری شده اند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در ستاد مدیریت کرونا گفت: اکنون ۸۱۴ تخت فعال در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است اما با توجه به افزایش بستری ها در ده روز اخیر نیاز به تخت های بستری افزایش خواهد یافت.

روشنی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ تخت ویژه در بیمارستانهای استان، مختص بیماران کرونایی وجود دارد و در دو هفته آینده ۳۷ تخت ویژه دیگر به آن افزوده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با بررسی های انجام شده کمبود دستگاه اکسیژن ساز و تخت های ویژه از مهمترین مشکلات موجود در درمان بیماران مبتلا به کرونا در کشور است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در بازدیدهایی که از بیمارستانهای استان در هفته گذشته انجام شد، تجهیزات لازم و نحوه ارائه خدمات جهت درمان بیماران کرونایی بررسی و تذکرات لازم در خصوص ارائه خدمات مطلوب به بیمارستانها ابلاغ و مقرر گردید مشکلات موجود در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

لیلا خوب مرام- استان کرمانشاه

208340