رئیس اداره میراث فرهنگی بانه:

‍ سه مسافر خانه متخلف در بانه پلمب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: سه مسافر خانه متخلف در این شهرستان به دلیل شکایت واصله از سوی مردم پلمب شد.

به گزارش پرسون؛ سعدالله رحیمی خواه اظهار داشت: با توجه به شکایت مردم از سه خانه مسافر متخلف که موجب ایجاد مزاحمت عمومی و سلب آسایش و امنیت اجتماعی همشهریان شده بود با دستور مقام قضایی، توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلمب شدند.

وی یادآور شد: مالکان منازل مسکونی حق ندارند منزل شخصی خود را به عنوان مکان عمومی استفاده قرار داده و بدون مجوز قانونی به مسافران اجاره دهند.

رحیمی خواه افزود: هر گونه فعالیت در زمینه اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که بدون مجوز از این اداره باشد و موجب نارضایتی و ناامنی شود براساس قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه با درخواست از شهروندان این شهرستان برای همکاری بیشتر در این رابطه اظهار داشت: از همشهریان انتظار می‌رود به منظور حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با تنظیم دادخواست به مراجع قانونی و ذی صلاح تحویل داده، تا در اسرع وقت برابر قانون و مقررات از سوی دستگاه قضایی برخورد لازم و قانونی با متخلفان انجام شود.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲۴ مهمانپذیر و ۲ هتل آپارتمان است. این استان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

منبع: ایرنا

208200