مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان:

نشاط همگانی سرلوحه اجرای برنامه‌ها در هفته تربیت بدنی است


مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: تقویت نشاط همگانی در بین آحاد جامعه سرلوحه اجرای برنامه‌های هفته تربیت بدنی در هفته جاری است.

همدان – سایت خبری پرسون؛ هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان ماه به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

از دیرباز در میان کشورهای مختلف شرقی ایران، تنها کشوری بود که در نظام تعلیم و تربیت خود، بیشترین اولویت را به تربیت بدنی و ورزش می داد. به طوری که ورزش در ایران باستان، با هدف سلامت، شادابی و آماده بودن برای دفاع از وطن پا گرفت و هدف اصلی آن، تربیت جوانان بود. تیراندازی، کوهنوردی، شمشیرزنی، دو، اسب دوانی، شترسواری، ارابه رانی، مشت زنی، شنا و کشتی، در این مرز و بوم رواج داشت.

علاوه بر آثار جسمانی ورزش بر بدن، حرکات ورزشی منجر به افزایش قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار می شود و بر روح و روان نیز تاثیرگذار است.

اجرای 132 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی

حمید سیفی مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان به مناسبت هفته تربیت بدنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت نشاط همگانی در بین آحاد جامعه سرلوحه اجرای برنامهها در هفته جاری است و البته با توجه به شیوع کرونا قصد داریم برنامهها با حداقل حضور فیزیکی برگزار شود.

وی افزود: رعایت شیوه نامههای بهداشتی باید در رأس برنامهها قرار بگیرد و بر این اساس سعی بر اجرای برنامهها با حداقل ورزشکارهستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در تشریح برنامههای مهم هفته تربیت بدنی در استان همدان گفت: در هفته تربیت بدنی 132 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در استان همدان برگزار می شود.

سیفی ادامه داد: برگزاری نشستهای تخصصی با سازمانهای مردمنهاد، هیئتهای ورزشی، همایشهای پیادهروی خانگی، مسابقات دارت کارمندان دولت، کارگاههای آموزشی ویژه جوانان و خانوادهها، برگزاری همایش دوچرخهسواری، برگزاری مسابقات سپک تاکرا و پیادهروی در بلوار ارم و میزبانی مسابقات پرشبا اسب قهرمانی استان در همدان جزو برنامههای مهم اجرایی در این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه دال پلان، لیلی، هفتسنگ، سمینار آموزشی ویژه باشگاههای خصوصی، حضور روسا و مربیان ورزشکاران در نماز جمعه، برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی در خصوص آشنایی با آسیبهای ورزشی، همایش کوهپیمایی، افتتاح طرح هر پارک یک بازی بومی و محلی، برگزاری جلسه هیاتهای ورزشی با نماینده و فرمانداران را از دیگر برنامههای مهم این هفته عنوان کرد.

سیفی یادآور شد: همزمان با هفته تربیت بدنی در استان همدان ۶ طرح ورزشی افتتاح و به بهرهبرداری میرسد.

گفتنی است استان همدان دارای بیش از ۸۵ هزار ورزشکار در قالب ۵۰ هیئت ورزشی است.

منیژه فرهانپور- استان همدان

208175

مطالب مرتبط