بیمه ایران، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مدیرعامل بیمه ایران در این مراسم با اشاره به اینکه هم افزایی نهادهای مختلف نظام به منظور پیشبرد آرمان های کشور و دستیابی به سیاست های کلی ضروری است، گفت: هدف از این تفاهم نامه هماهنگی در بخش های مختلف بیمه ای برای کمک به انجام ریکاوری و بازیافت خسارت ها توسط مرکز وکلا و کارشناسان رسمی بویژه در بحث داوری است.

به گزارش پرسون؛ مدیرعامل بیمه ایران گفت: در این تفاهم‌نامه به بیمه گذار نیز حق ارزیابی خسارت داده شده و بیمه گذاران در صورت اختلاف با بیمه‌گر می‌توانند بر اساس این تفاهم نامه برای داوری از مرکز وکلا پیگیری های لازم را انجام دهند.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه این شرکت روزانه به طور میانگین ۲۷ میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند، اضافه کرد: ۵۶ درصد حق بیمه‌های بیمه ایران را بیمه شخص ثالث به خود اختصاص داده است اما سهم خسارت پرداختی در بیمه شخص ثالث در محل خسارت پرداختی ۶۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف شرکت سهامی بیمه ایران جامه عمل پوشاندن به تعهدات در بخش خسارت و کاهش زمان رسیدگی به شکایات بوده به طوری‌که در سال ۹۷ بطور متوسط رسیدگی به پرونده شکایت از خسارت ۳۶۸ روز طول می کشید اما در ۵ ماهه امسال به ۷۰روز رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به ۳۰روز تقلیل یابد.

رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز با اشاره به همکاری ۱۴۰ هزار وکیل و کارشناس رسمی در سطح کشور با این مرکز، گفت: ما رسالت اجتماعی بزرگی برای حل مشکلات مردم بر عهده داریم و در این تفاهم‌نامه نوآوری‌های خوبی بویژه در حوزه داوری و کارشناسی پیش بینی شده است که می‌تواند نقطه عطف و تحول در این حوزه به نهادهای عمومی و دولتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم نامه در واقع اول راه قرار داریم و موفقیت در گرو عملکرد مناسب در ادامه مسیر است.

208094

سازمان آگهی های پرسون